راه‌اندازی نخستین پارکینگ تمام مکانیزه اصفهان در میدان شهدا

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از احداث نخستین پارکینگ تمام مکانیزه این کلان‌شهر با آخرین تکنولوژی روز و ظرفیت پارک ۴۰۰ خودرو در نزدیکی میدان شهدا خبر داد و گفت: عملیات احداث این پروژه پس از انتخاب پیمانکار، در شش ماهه دوم سال‌ جاری آغاز خواهد شد.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده روزافزون شهروندان از خودروهای شخصی و وسایل نقلیه برای انجام امور روزانه و تردد در سطح شهر، اظهار کرد: منطقه سه شهرداری در مرکز شهر اصفهان واقع شده است و یکی از اساسی‌ترین مشکلات این منطقه کمبود فضای کافی برای پارک خودروها است، به نحوی که نبود جای پارک، مردم را وادار می‌کند خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌ها پارک کنند.

وی افزود: پارک خودرو نه تنها مشکل نصف‌جهان، بلکه یکی از مشکلات اساسی شهروندان در کلان‌شهرها است و شهرداری اصفهان در راستای رفع این مشکل، علاوه بر توسعه حمل‌ونقل عمومی در نظر دارد که تعداد پارکینگ‌های عمومی سطح شهر را افزایش دهد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس مدیریت این منطقه، پس از بررسی انجام شده برای ساخت یک پارکینگ مناسب، محلی را در هسته مرکزی شهر نظر گرفت تا علاوه بر نزدیک بودن به مقصد مورد نظر رانندگان، هنگام پارک خودروها باعث به وجود آمدن ترافیک و شلوغی در سطح شهرها نشود.

راه‌اندازی نخستین پارکینگ تمام مکانیزه اصفهان در میدان شهدا

وی با اشاره به اینکه این پارکینگ در میدان شهدا احداث می‌شود، ادامه داد: با آزادسازی بیش از ۷۰ درصد از املاک کاربری پارکینگ میدان شهدا، طراحی و احداث نخستین پارکینگ تمام مکانیزه شهر اصفهان با آخرین فناوری روز دنیا و ظرفیت ۴۰۰ خودرو به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی کلید خورده است.

کلاهدوزان گفت: این پارکینگ با توجه به اینکه در هسته مرکزی شهر قرار دارد، امکان دسترسی سریع و مناسب به ایستگاه مترو را نیز دارد که این امر به ساماندهی ترافیک مرکز شهر کمک بسزایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه برای احداث ظرفیت هر خودرو در این پارکینگ هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان نیاز است، گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ با انتخاب پیمانکار در شش ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 681877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 22
    شما بیایید و از بستر رودخانه جهت پارک خودروها استفاده کنید ویا از رو گستر رودخانه جهت پارک خودرو استفاده شود یعنی روی رودخانه پارگینگ ساخته شود
  • محمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    17 6
    خدا به داد برسه یه ده سال ساختش لابد طول میکشه و بار ترافیکی منطقه تا ۱۰ سال زیاد میشه باید تحمل کرد چاره چیه؟
    • من IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 2
      فقط نقاط منفی
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 1
    اصفهان مناطق فرسوده زیادداره ولی متاسفانه قیمت ها بسیاربالاست. میشه تعدادپارکینگها راافزایش داد ولی خریداین همه خونه باقیمتهای بسیاربالا چندده میلیاردی برای هرکدوم، ازعهده شهرداریها خارجه.چاره ای نیست باید بعضی مکانهای عمومی راتبدیل به پارکینگ کرد واین مکانهارا به جای دیگری مثلا درون پارکها منتقل کرد..
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 2
    نمیخواد پارکینگ تعداد ماشین ها و تولید را کم کنید به ازای هر یک فرد 3 ماشین وجود دارد هرجا میری پر از ماشین
  • مینا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    تیتر خبر نوشته راه اندازی پارکینگ تمام مکانیزه ولی در انتهای خبر نوشته راه‌اندازی این پروژه در شش ماهه دوم سال آغاز می شود هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده جار می زنید خدا می دونه کی به ثمر برسه...