رونمایی از تصاویر فرودگاه‌های آینده آمریکا با هوش مصنوعی

محققان آمریکایی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تصاویری از فرودگاه‌های برتر سراسر کشور در آینده را منتشر کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلفیق رویکردهای هوش مصنوعی و نبوغ بشری به ایجاد تحولات بی‌شماری در سفرهای زمینی و هوایی سراسر دنیا منجر خواهد شد. برنامه‌ریزان همواره در تلاش هستند پروازهای هوایی را بهبود بخشند و از این طریق به افزایش پایداری شهرها نیز کمک کنند. بدیهی است که در چنین شرایطی، بهبود زیرساخت‌ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد که همین امر مدیران را در بسیاری از کشورهای دنیا به هوشمندسازی فرودگاه‌ها سوق داده است. محققان آمریکایی بر اساس افزایش گرایش معماران به بهره‌گیری از هوش مصنوعی در توسعه زیرساخت‌های تردد آینده، فرودگاه‌های آمریکا را بسیار متفاوت با امروز دانسته و از طرح‌های احتمالی اغلب آن‌ها رونمایی کرده‌اند که در ادامه به معرفی چهار مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

فرودگاه بین‌المللی دنور

پیش‌بینی طراحی فرودگاه‌های آمریکایی از طریق هوش مصنوعی ابتدا از فرودگاه بین‌المللی دنور آغاز شد که محققان آینده‌ای با پشت‌بام‌های دارای قله‌های کوتاه و بلند، پوشیده با فلز و فایبرگلاس‌های براق با هدف افزایش هدایت نور طبیعی خورشید به فضاهای داخلی را برای آن به تصویر کشیده‌اند. علاوه بر این، بام تمام قله‌ها را پنل‌هایی خورشیدی فراخواهد گرفت که نیروی لازم را برای مصرف فرودگاه از انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد، ضمن این‌که طراحی بیوفیلیک (طبیعت‌باره) سراسر فرودگاه را در خود غرق خواهد کرد.

رونمایی از تصاویر فرودگاه‌های آینده آمریکا با هوش مصنوعی

فرودگاه بین‌المللی اورلاندو

فرودگاه بین‌المللی اورلاندو به خاطر تلفیق فضاهای گرمسیری و زیبایی معاصر خود در طراحی شهرتی جهانی دارد، با این حال مدیران عزم خود را جزم کرده‌اند تحولاتی هوشمند را در آن به وجود بیاورند. در این راستا، قرار است یک دریاچه مصنوعی در سراسر فضای فرودگاه جریان یابد که لذت حضور در آن را برای مسافران دو چندان خواهد کرد. علاوه بر این، با پیش‌بینی این‌که تکنولوژی در آینده پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، هوش مصنوعی ایجاد آسمانی پوشیده در هواپیماهای بدون بال بسیار زیبا را برای این فرودگاه به ارمغان خواهد آورد.

رونمایی از تصاویر فرودگاه‌های آینده آمریکا با هوش مصنوعی

فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو

فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو سومین فرودگاه پرتردد ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود که این روزها تغییراتی در زمینه کارآمدی و افزایش قابلیت اتصال به شبکه در آن در حال اجرا است. با این حال محققان بر این باور هستند که تا سال ۲۰۵۰ تغییرات بسیار چشمگیری در ظاهر این زیرساخت تردد اتفاق خواهد افتاد. به نظر می‌رسد که آینده فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو را آسمان‌خراش‌هایی گنبدی شکل فراگیرد و شبکه‌ای از معابر گسترده در فضای زیرین آن قابلیت پیوند فضاهای مختلف فرودگاه به یکدیگر را فراهم بیاورد.

رونمایی از تصاویر فرودگاه‌های آینده آمریکا با هوش مصنوعی

فرودگاه بین‌المللی جان‌اف‌کندی

فرودگاه بین‌المللی جان‌اف‌کندی، دروازه ورود مسافران از جهان به نیویورک محسوب می‌شود و به همین دلیل، از محبوبیت بسیار بالایی میان گردشگران برخوردار است. هوش مصنوعی در آینده به ایجاد دو پایانه عظیم با بام‌های گنبدی در قلب این فرودگاه منجر خواهد شد و شبکه‌ای از جاده‌های پیچ‌درپیچ، فضاهای زمینی آن را در خود محصور خواهد کرد. جالب است بدانید که مسافران این فرودگاه در آینده قادر خواهند بود از فضاهای آبی اطراف سوار هواپیماها شوند و این در حالی است که پوشش‌های سبز و شیشه‌ای سراسر سازه‌های کوچک و بزرگ فرودگاه را در بر خواهد گرفت.

رونمایی از تصاویر فرودگاه‌های آینده آمریکا با هوش مصنوعی

کد خبر 681825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.