خودروهای تک‌سرنشین عامل افزایش ترافیک در شهر کرمانشاه است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: حضور خودروهای تک‌سرنشین در اوج ساعات ترافیک را یکی از معضلات شهر کرمانشاه و عامل ایجاد گره‌های ترافیکی در این استان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حیدری امروز _سه‌شنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور خودروهای تک‌سرنشین در ساعات اوج ترافیک عصرگاهی آن هم در هسته مرکزی شهر کرمانشاه، یکی از موضوعات مهم در ایجاد گره‌های ترافیکی کلان‌شهر کرمانشاه است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت.

وی افزود: ایجاد آلودگی زیست‌محیطی، مصرف بی‌رویه سوخت، استهلاک خودروها، ایجاد گره‌های ترافیکی، تصادف و ده‌ها معضل دیگر نتیجه استفاده نکردن از خودرو برای یک نفر در خیابان‌ها است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ها، مراکز آموزشی، دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگ‌ساز، صداوسیما، رسانه‌ها و شهرداری در فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلیدی و تأثیرگذار است، ضمن اینکه تصویب قوانین بازدارنده در این خصوص باید به عنوان یک مطالبه عمومی و فرهنگی توسط همگان به ویژه متولیان امر پیگیری شود.

حیدری تصریح کرد: توجه ویژه مسئولان در امر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ایجاد تبلیغات محیطی جاذبه‌دار، تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و برنامه‌ریزی در راستای سرویس‌دهی به موقع را مقدمه فرهنگ استفاده نکردن از خودروها به صورت تک‌سرنشین در اوج ترافیک است.

کد خبر 681824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.