رطوبت در آبادان به ۹۴ درصد رسید

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به اینکه رطوبت در چهار شهر استان به بالای ۷۰ درصد رسیده است، گفت: رطوبت نسبی در شهر آبادان به ۹۴ درصد رسید.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط وقت فردا (چهارشنبه) جریانات جنوبی و مرطوب، سبب افزایش رطوبت، شرجی و بعضاً مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی خواهد شد.

وی افزود: طی امروز نیز با توجه به انباشت رطوبت و ضرایب بالای ناپایداری، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای در بعضی نقاط استان به‌ویژه مناطق شمالی و شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط و گاهی شدید خواهد بود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورد انتظار است، در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۴۷.۱ و ایذه با ۲۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند، حداکثر دمای اهواز نیز به ۴۷.۱ و حداقل به ۳۰.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

وی اضافه کرد: برای روز سه‌شنبه، سی‌ویکم مردادماه رطوبت در شهر آبادان به ۹۴، ماهشهر ۸۷، هندیجان ۷۸ و شادگان به ۷۷ درصد رسیده است.

کد خبر 681797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.