درخشش نشریات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در ارزیابی وزارت علوم

نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ نشریات علمی وزارت علوم در ۱۷ مردادماه ۱۴۰۲ اعلام گردید که چهار نشریه دانشگاه صنعتی اصفهان در گروه کشاورزی و منابع طبیعی موفق به کسب رتبه "الف" و دو نشریه در گروه فنی و مهندسی حائز رتبه "ب" شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، نشریات «علوم آب‌وخاک» و «روابط خاک و گیاه» در این ارزیابی با بالا بردن امتیاز ارتقای وبگاه نشریه، نمایه‌سازی نشریه در پایگاه‌های تخصصی، انتشار به‌موقع و سایر امتیازهای لازم از رتبه «ب» به رتبه «الف» ارتقا یافتند.

علاوه بر این دو نشریه، نشریات «بوم‌شناسی کاربردی» و «تولید محصولات زراعی و باغی» در گروه کشاورزی و منابع طبیعی همانند سال قبل حائز رتبه الف شدند. نشریات «روش‌های عددی در مهندسی» و «مواد پیشرفته در مهندسی» نیز در گروه فنی و مهندسی رتبه «ب» را کسب کردند.

نشریه «پژوهش فیزیک ایران» در گروه علوم پایه و نشریه «Journal of Applied Fluid Mechanics» در گروه فنی و مهندسی به دلیل نمایه‌شدن در پایگاه‌های استنادی SCOPUS و WOS در فهرست نشریات بین‌المللی در ارزیابی قرار دارند. شایان‌ذکر است که این دو نشریه با همکاری و صاحب‌امتیازی انجمن فیزیک ایران در فهرست انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد.

گفتنی است نشریات براساس هفت شاخص تعیین شده مطابق با آیین‌نامه گروه نشریات شامل انتشار منظم و رعایت ضوابط آیین‌نامه نشریات، دارابودن سامانه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه، رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات، فرآیند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی، تخصصی و اجتماعی و به‌کارگیری مقررات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی رتبه‌بندی می‌شوند.

طبق آیین‌نامه و بر اساس امتیازات کسب شده توسط هر نشریه از مجموع شاخص‌ها، نشریات نمایه شده در پایگاه‌های جی. سی. آر (Q1-Q4)، وب او ساینس و اسکوپوس (Q1-Q4): در گروه نشریات بین‌المللی قرار می‌گیرند. همچنین نشریات با کسب ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ امتیاز به‌عنوان نشریات برجسته «الف» و نشریات با کسب ۶۰۱ تا ۸۰۰ امتیاز در گروه خوب «ب» رتبه‌بندی می‌شوند.

کد خبر 681768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.