شهروندان در نوسازی بافت فرسوده با شهرداری همکاری کنند

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده مرتبط با اجرای معابر، از شهروندان اراکی خواست با تحمل سختی‌های اجرای پروژه‌های عمرانی نهایت همکاری خود را با عوامل اجرایی و ستادی شهرداری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داود قربانی امروز_ دوشنبه سی‌ام مردادماه_ در یکصدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با گرامیداشت روز جهانی مساجد، اظهار کرد: امروز همچنین روز بزرگداشت علامه مجلسی، از بزرگترین عالمان شیعه است که خدمات گوناگون و فراوانی به دین اسلام و مذهب تشیع داشته است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات شهر اراک اظهارکرد: از مسئولان شهرداری در خصوص اجرای بهینه پروژه‌های عمرانی تفرجگاه نورالشهدا دره گردو، تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی و بازگشایی معبر ۲۴ متری که موجب خشنودی شهروندان کلانشهر اراک شد، قدردانی می‌کنم.

رئیس شورای شهر اراک افزود: سالیان متمادی تصمیماتی برای اجرای طرح ۵۵ متری و در حال حاضر هم طرح ۲۴ متری اتخاذ شد اما اقدام عملی شایسته‌ای صورت نگرفت.

وی با اشاره به تخریب اولین ملک در مسیر بازگشایی طرح ۲۴ متری گفت: مدیریت شهری اراک با بازگشایی مسیر طرح ۲۴ متری گام بزرگی در این راستا برداشته که رضایت عمومی شهروندان را در پی داشته است.

قربانی افزود: این طرح با ساماندهی ترافیک در هسته مرکزی شهر زمینه را برای اجرای طرح جامع فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح جامع و توجه به پدافند غیرعامل از اهداف این طرح است و با تسهیل در تردد خودروها مرکز، شهروندان کاهش آلودگی هوا را نیز شاهد خواهند بود، بنابراین انتظار داریم مردم در این زمینه یاری‌رسان شورا و شهرداری باشند.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده مرتبط با اجرای معابر، از شهروندان اراکی خواست با تحمل سختی‌های اجرای پروژه‌های عمرانی نهایت همکاری خود را با عوامل اجرایی و ستادی شهرداری داشته باشند.

در این جلسه که ۱۰ نفر از اعضای شورا حاضر بودند، موضوعات زیر مورد بررسی قرار گرفت.

طرح ارائه شده توسط شهرداری در خصوص ماده ۱۵ پرداخت عوارض عمرانی به شهرداری برای ارائه تسهیلات به شهروندان که مشمول عوارض حق مشرفیت می‌شوند، به این صورت که اگر افرادی این عوارض را به صورت نقدی پرداخت کنند از ۳۰ درصد تخفیف نقدی بهره‌مند می‌شوند و در صورت پرداخت اقساطی ۳۰ درصد نقد و مابقی به صورت تسهیلات از بانک مهر می‌توانند استفاده کنند.

موضوع بعد نامه کمیسیون فرهنگی در خصوص نامگذاری معابر چند منطقه اراک و تغییر نام به نام شهدای همان منطقه با ۹ رأی موافق تصویب شد.

در این جلسه از مهمانان ویژه که ورزشکاران جوان شهرستان اراک که موفق به اخذ رتبه در سطح ملی و بین‌المللی در رشته سپک‌تاک‌را شده بودند، هم قدردانی شد.

کد خبر 681708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.