اعلام لیست بازیکنان تیم‌ملی بسکتبال برای جام‌جهانی ۲۰۲۳

لیست بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران جهت حضور در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۳ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال روز _شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه- بود که در شهر مانیل کشور فیلیپین که یکی از سه کشور میزبان تورنمنت جام‌جهانی است، برگزار شد و تیم ملی کشورمان بر اساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته در گروه "G" مسابقات با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه شده و بازی خواهد کرد.

از همین‌رو هاکان دمیر نام ۱۲ بازیکن را برای حضور در جام‌جهانی اعلام کرد؛ نام بازیکنان تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ به‌شرح زیر است:

۱. حامد حدادی / ۲. بهنام یخچالی / ۳. ارسلان کاظمی / ۴. میثم میرزایی / ۵. سجاد مشایخی / ۶. محمد امینی / ۷. جلال آقامیری / ۸. متین آقاجان‌پور / ۹. حسن علی‌اکبری / ۱۰. محمدسینا واحدی / ۱۱. نوید رضایی‌فر / ۱۲. پیتر گیرگوریان.

لیست تیم ملی بسکتبال کشورمان در مقایسه با رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی تغییراتی داشته است؛ دعوت نشدن آرن داودی، رسول مظفری، محمد جمشیدی، امیرحسین یازرلو، سجاد پذیرفته و محمد حسن‌زاده برای جام‌جهانی جالب‌توجه است و جای بررسی کارشناسی دارد.

ضمن اینکه در مقدماتی جام‌جهانی بسکتبال ۱۶ بازیکن در لیست حضور داشتند که برای جام‌جهانی این لیست برای هر تیم چهار نفر کمتر خواهد داشت. با این وجود محمد امینی که در مرحله انتخابی جام‌جهانی در ترکیب تیم ملی نبود تنها عضو جدید لیستی است که هاکان دمیر اعلام کرده است.

همچنین غیبت محمد جمشیدی ستاره چند فصل اخیر تیم بسکتبال شهرداری گرگان که همراه این تیم به دو قهرمانی در لیگ برتر ایران رسید و در سوپرلیگ غرب آسیا و مرحله دوم حضور پیدا کرد و البته سجاد پذیرفته جوان که مورد تمجید فیبا قرار گرفته بود جای تعجب دارد.

لازم به‌ذکر است نبود آرن داوی گارد رأس باتجربه که سال‌ها در تیم ملی بسکتبال توپ می‌زد و امروز به‌صورت رسمی به ذوب‌آهن پیوست، رسول مظفری که دومین خرید احتمالی ذوب‌آهن خواهد بود به‌همراه محمد حسن‌زاده که همواره در تیم ملی بود از دیگر نکات لیست نهایی تیم ملی است.

البته حضور حامد حدادی، اسطوره و کاپیتان تیم ملی که به‌دلیل پشت‌سر گذاشتن دوران بعد از مصدومیت و انجام دادن جلسات فیزیوتراپی، در اردوی قبلی تیم ملی بسکتبال حضور نداشت و در تهران ماندنی شد، به جام‌جهانی رسید و در توسط هاکان دمیر در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفت.

کد خبر 681700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.