فعالیت هیئات مذهبی در ۵۶ درصد از مساجد کاشان

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان گفت: در ۵۶ درصد از مساجد کاشان هیئات مذهبی فعال هستند و کانون‌های فرهنگی هنری در ۳۵ درصد مساجد شهرستان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله نوروززاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ۵۶ درصد از مساجد کاشان هیئات مذهبی فعال هستند و کانون‌های فرهنگی هنری در ۳۵ درصد مساجد شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ مسجد در حال ساخت در کاشان داریم، افرود: هفت مکان شهر مانند بلوار صنعت، مسکن مهر که دارای جمعیت، اما فاقد مسجد است نیز شناسایی شده‌اند تا با جانمایی زمین توسط خیرین ساخته شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان با اشاره به ویژگی‌های یک مسجد پویا گفت: وجود صفا، صمیمیت، هم‌سویی، همدلی محبت در بین نمازگزاران باعث می‌شود روزبه‌روز به جمعیت مساجد به‌ویژه قشر کودک و نوجوان اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه مساجد آینده فرزندان ما را می‌سازند، افزود: در برخی مساجد این گلایه وجود دارد که چرا دست‌اندرکاران و والدین فرزندان خود را به مساجد نمی‌آورند و بیشتر صندلی‌ها و افراد مسن در مسجد زیاد می‌شود.

نوروززاده تصریح کرد: همزمان با روز جهانی مساجد از خادمان، موذنان و ۴۲ نفر از اعضای نوجوان کانون فرهنگی هنری شهدای لتحر مسجد امام حسن مجتبی (ع) لتحر که در طول سال وظیفه تکبیر نماز جماعت را به عهده داشتند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 681670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.