مدیریت شهری اختیارات کافی برای انجام امور ندارد

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری اختیارات کافی برای مدیریت شهر ندارد، گفت: شهر مدیر ندارد و شهرداری کمترین اختیارات را در انجام امور دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _دوشنبه، سی‌ام مردادماه_ در نشست خبری مشترک با فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مدیر باید اختیارات لازم را داشته باشد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از مردم کشور، مخاطب مستقیم شهرداری‌ها هستند، اما مدیریت شهری اختیارات کافی برای انجام امور ندارد.

وی با بیان اینکه در شهرهای ما محیط زیست شهری، آلودگی هوا، شهرسازی و معماری، آسیب‌های اجتماعی، مدیریت ترافیک و… متولی ندارد وشهرداری‌ها با کوله باری از مسئولیت‌ها، کمترین اختیارات را دارند، افزود: این موضوع بسیار آسیب‌زا است و انجام تکالیف شهری در قبال شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

شهردار زنجان گفت: تبدیل آرا قلع بناء ساختمان‌هایی که همه از آن گله‌مند بودند به جریمه امکان‌پذیر شد و شهروندان تا آخر شهریورماه فرصت دارند تا نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عظیمی از نظارت کارهای شهرداری بر عهده مشاوران ذی‌صلاح است، تصریح کرد: این اقدام به دلیل رونق مشارکت و نیز کمک به انجام کارهای شهرداری است.

فیروزفر به آبیاری مکانیزاسیون شهری اشاره کرد و گفت: کمتر از ۱۰ درصد آبیاری مکانیزه در شهر داشتیم که در حال حاضر به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی به آبگرفتگی‌های اخیر ناشی از بارندگی‌های بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر اشاره کرد و افزود: سیستم زهکشی شهر زنجان معیوب است.

زهکشی شهر برای دفع سیلاب

شهردار زنجان با بیان اینکه مطالعات لازم برای دفع سیلاب شروع شده است و به طور موضعی ۷۰ نقطه را شناسایی کردیم، افزود: امسال ۷۰ نقطه و احداث چهار کانال بزرگ در شهر را شروع کردیم و زهکشی شهر برای دفع سیلاب انجام می‌شود.

وی به تفکیک زباله و مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن، درخواست تفکیک زباله از منزل خود را دهند و مبلغ مربوط به پسماند تفکیک شده، به حساب کاربری اشخاص منظور می‌شود و می‌توانند بلافاصله به طور نقدی برداشت یا به حساب‌های دیگر خود منظور کنند.

فیروزفر با بیان اینکه نهضت آسفالت‌ریزی همچنان در شهر ادامه دارد، افزود: تاکنون ۵۰ هزار تن آسفالت در معابر شهری ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بوستان شهر ۱۵ درصد از زمان‌بندی اعلام شده عقب‌تر است، افزود: در حال حاضر مشکل تأمین زمین سه تا چهار هکتاری برای استقرار کارگاه پروژه شهیدان کریمی حل شده است.

شهردار زنجان به فرایند طراحی بازارچه‌های محلی اشاره کرد و افزود: به این منظور ۱۰ نقطه شناسایی شده و ۴ نقطه هم قطعی و جانمایی شده که در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متولی حوزه مدیریت ترافیک مشخص نیست، اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت شهری با مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل دست و پنجه نرم می‌کند و طبق قانون توسعه و ساماندهی سیستم حمل و نقل برعهده دولت و شهرداری است و با گذشت پنج ماه از سال ۸۰ درصد سهم دولت محقق نشده است.

در هر لباسی، خدمتگزار مردم هستیم

مجید ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری در خدمت شهروندان است، گفت: ما پا به پای مردم در هر لباسی که باشیم، در خدمتگزاری حاضریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دور یک میز هستیم، افزود: برای حل مشکلات نیازی به مشاجره نیست و برای خدمتگزاری به مردم، باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و از یکدیگر پیشی بگیریم.

امنیت محصول جمعی است

سردار محمد طراقیه، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که اعتماد مردم را سلب کند، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم امنیت محصول جمعی است و همه ما در ایجاد آن نقش داریم.

وی با تاکید بر اینکه قلم از جنس نور است، افزود: قلم در حصار زمان و مکان نمی‌ماند و اصحاب رسانه می‌توانند در احیای امنیت به ویژه امنیت ذهنی، نقش مؤثری داشته باشند.

کد خبر 681655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.