تعریف پروژه‌های محرومیت‌زدایی برای ۴۰ محله شهر شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری در سال جاری برای ۴۰ محله محروم شهر شیراز، پروژه‌های محرومیت‌زدایی را تعریف کرده و میزان تخصیص اعتبار به این حوزه ۵۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز _دوشنبه سی‌ام مردادماه_ در نخستین همایش تبیین سیاست‌های فرهنگ شهروندی اظهار کرد: یکی از آفت‌های آموزش، حقوق و شناخت فرهنگ شهروندی، توجه نکردن به فرهنگ و تجلیات و ذوق است، اینکه اقدام به ورود نسخه‌های دیگر می‌کنیم که هیچ‌گونه هم‌خوانی فرهنگی با ما ندارد.

وی افزود: با بررسی ۱۷۰ محله شهر شیراز به این نتیجه رسیدیم که از ۹۹ درصد ظرفیت‌های هنری در حوزه آموزش و حقوق شهروندی استفاده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: فرهنگ شهروندی و زیست اجتماعی انسان‌ها یک مجموعه است و دارای وجوه اشتراک بوده که همواره مورد تاکید تمام علمای اسلامی و غیراسلامی است، چراکه انسان به‌تنهایی قادر نیست تمام نیازهای خود را رفع کند.

هاجری تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در آموزش شهروندی، مناسبات اجتماعی و معاشرت باید ۹۹ درصد از هنر و تمام عرصه‌های این حوزه استفاده کند و تنها یک درصد در قالب گفت‌وگو باشد.

وی تاکید کرد: عرصه هنر علاوه بر تأثیر گذاری و جذابیتی که دارد مردم آن را پذیرفته‌اند و در مقایسه با سایر حوزه‌ها، با فرهنگ هم‌خوانی بیشتری دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در حوزه فرهنگ شهروندی ابتدا باید به داشته‌های خود تکیه کنیم، سپس از عرصه هنر بیشترین بهره را ببریم، چراکه در حوزه شهروندی اثرگذاری یک بیت شعر یا ساخت یک فیلم از برگزاری سخنرانی و گفت‌وگوهای متعدد بیشتر است.

هاجری گفت: این درخواست داده شده است که در طول یک هفته، چهار روز محافل سعدی‌خوانی در آرامگاه سعدیه، حافظ‌خوانی در آرامگاه حافظیه، شاهنامه‌خوانی در بوستان آزادی و مولوی‌خوانی در باغ جهان‌نما برپا شود.

وی گفت: در جامعه باید حق تکلیف را متوازن و این احساس را در شهروند ایجاد شود که علاوه بر اینکه حقی در شهر دارد، تکالیفی نیز بر عهده دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شهرداری در سال جاری برای ۴۰ محله محروم شهر شیراز پروژه‌های محرومیت‌زدایی را تعریف کرده که میزان تخصیص اعتبار به این حوزه ۵۲۰ میلیارد تومان است.

هاجری اظهار کرد: این میزان تخصیص بودجه به حوزه رفع محرومیت‌زدایی بیش از کل بودجه عمرانی استان فارس است.

کد خبر 681619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.