ایجاد مراکز ثابت در مناطق محروم و شهرهای تازه تاسیس استان مرکزی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: یکی از رویکردهای کانون، ایجاد مراکز بیشتر در مناطق محروم و شهرهای تازه تأسیس استان است این در حالی است که طی ۱۵ سال گذشته اقدامات توسعه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام نشده است.

احسان منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داریم، این در حالی است که در بسیاری از مناطق محروم استان و شهرهای تازه تأسیس مراکزی نداریم.

وی افزود: نبود زیرساخت و کمبود مربی در مراکز کانون می‌تواند در ارائه خدمات مطلوب به‌کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی کانون هستند، تأثیرگذار باشد.

ایجاد فضای باز رویکرد کانون پرورش فکری کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه رویکرد ما، ایجاد فضای باز رسانه‌ای در کانون است، تصریح کرد: از دیگر رویکردهای کانون، ارتباط بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی با کانون پرورش فکری است، این در حالی است که در سه ماه نخست سال جاری با استقبال خوب دستگاه‌های اجرایی در راستای آشنایی خانواده‌ها و فرزندان آنها با کانون مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت خبری در حوزه کودک و نوجوان، تأثیر خود را در سال‌های آینده می‌گذارد، اضافه کرد: امروز هزینه کردن در حوزه کودک و نوجوان یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

منصوری ادامه داد: کشف استعدادهای خلاق کودک و نوجوان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از اهداف کانون پرورش فکری است، چرا که پرورش مهارت‌های کودکان و کشف خلاقیت آنها، غنی‌سازی اوقات فراغت را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۷۸۵ کارگاه تخصصی با حضور ۲۰۰ مربی برگزار کردیم که حدود هشت هزار و ۳۷۱ نفر از کودکان و نوجوانان در این کارگاه‌ها شرکت داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، گفت: در سال جاری بیش از ۱۴ هزار نفر در مراکز وابسته به کانون در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند، این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱ هزار نفر عضو داشتیم با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

وی عواملی همچون، افزایش ارتباط بین کانون و آموزش و پرورش، خروج از شرایط شیوع کرونایی و افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های مختلف مهارتی کانون را از جمله علل استقبال بیشتر خانواده‌ها از کلاس‌های کانون دانست.

ایجاد مراکز ثابت در مناطق محروم و شهرهای تازه تاسیس استان مرکزی

بهره‌مندی اعضا از ۵۹۰۰ جلد کانون پرورش فکری کودکان

منصوری افزود: با توجه به اینکه نقش مادر در خانواده و در تربیت فرزندان بسیار پررنگ است، یکی از رویکردهای کانون، برقراری ارتباط مربیان با خانواده‌های کودکان و نوجوانان به خصوص مادران آنها است.

وی گفت: بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ جلد در کتابخانه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود دارد که اعضا می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح‌کرد: یکی از رویکردهای کانون، ایجاد مراکز بیشتر در مناطق محروم و شهرهای تازه تأسیس استان است، این در حالی است که طی ۱۵ سال گذشته اقدامات توسعه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام نشده است.

وی افزود: بنا داریم تمرکززدایی فعالیت‌ها را از مرکز استان برداریم و توسط مراکز ثابت و سیار کانون خدمات بیشتری را به شهرها و روستاهای کم‌برخوردار ارائه کنیم.

منصوری اضافه کرد: از جمله رویکردهای دیگر کانون، برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته ملی کودک و نوجوان نسبت به سال‌های گذشته است.

وی رونمایی از کتاب ماجراهای موشی، نمایش فیلم ضربه فنی و سبزه کوچک، رونمایی از مجموعه کتاب‌های «خوشمزه‌های تاریخ»، برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی، نقد و بررسی کتاب «لالو» ، نقد و بررسی کتاب شعر «از نوک خودکار من گل می‌چکد»، اجرای نمایش عروسکی طنز ویژه کودکان و نوجوانان در سطح شهرهای استان، نشست انجمن‌های عکاسی برای نوجوانان و ده‌ها برنامه دیگر از جمله اقدامات انجام شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در سال جاری است.

کد خبر 681613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.