مساعدت ویژه به شرکت‌های مسافربری اعزامی به اربعین با تخصیص ۵ درصد سهم عوارض شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان‌پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: پنج درصد از سهم عوارض حاصل از فروش بلیت مسافر به خدمات ستاد اربعین زائران امام حسین (ع) و نیز شرکت‌های مسافربری و رانندگان اتوبوس برون‌شهری اختصاص پیدا کرد.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رانندگان و شرکت‌های مسافری نبودن حمایت و تأمین مالی در سفرهای اربعین بود که در این راستا برای رفاه حال زائران و رانندگان تصمیم حمایتی صورت گرفت.

وی افزود: با نظر مساعد شهردار و ارسال لایحه دوفوریتی و طرح موضوع در جلسه علنی بیست‌ونهم مردادماه و با موافقت تمام اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، پنج درصد از سهم عوارض حاصل از فروش بلیت مسافر به خدمات ستاد اربعین زائران امام حسین (ع) و نیز شرکت‌های مسافربری و رانندگان اتوبوس برون‌شهری اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان‌پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره اینکه روند مصوبه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسیده است و طی مراحل قانونی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر پس از گذشت مراحل کمیته انطباق فرمانداری و ابلاغ آن اجرایی خواهد شد، ادامه داد: این اقدام برای همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و هزینه‌کرد و کمک به زائران کربلا به‌ویژه ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری در مسیر مرز مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اختصاص پیدا کرده است.

توکلی تصریح کرد: بخشودگی این عوارض از آغاز سفرهای اربعین و از تاریخ بیست‌وهفتم مردادماه تا بیست‌وپنجم شهریورماه جاری و پایان سفر اربعین ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در نشست اخیر موضوعات و مشکلات سفر اربعین توسط اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری، جمعی از مدیران شرکت‌های مسافربری، انجمن صنفی رانندگان مطرح و همه موارد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ضمن ابراز خرسندی از اینکه شور حسینی در شرکت‌های مسافربری و علاقه‌مندان امام حسین (ع) همچنان پابرجا است، گفت: درخواست داریم شرکت‌های مسافربری با همان شور و شوق حسینی علاوه بر سفر معنوی اربعین، به ارائه خدمات مسافربری به تمام نقاط کشور بپردازند.

توکلی گفت: در جلسات ستاد اربعین طبق سنوات گذشته از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل شرکت‌های فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های صنعتی جهت جابه‌جایی زائران کربلا استفاده شود.

وی اظهار کرد: با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به‌منظور پشتیبانی خدمات جاده‌ای یک دستگاه اتوبوس امداد سیار استقرار در ایستگاه نوغان برای ارائه خدمات به ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری در مسیر زائران اصفهان به سمت مرز مهران اختصاص پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، در نشست مشترک مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با مدیران و معاونان سازمان راهداری و اداره حمل‌ونقل جاده‌ای، جمعی از مدیران انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری و رانندگان پایانه‌های اصفهان حضور داشتند.

کد خبر 681555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.