قدمت شهاب سنگ آهنی کشف شده در سوئد مشخص شد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شهاب سنگ آهنی پیدا شده در سوئد ۴.۵ میلیارد سال قدمت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک سنگ فضایی که ۳۰ سانتی‌متر طول دارد و وزن آن نیز ۱۴ کیلوگرم است پس از انفجار یک گوی آتشین در آسمان سوئد در سال ۲۰۲۰ به زمین سقوط کرد. این مدل شهاب سنگ‌های آهنی تنها دو درصد از سنگ‌های فضایی را تشکیل می‌دهند که به سطح زمین می‌رسد. به همین دلیل، این شهاب سنگ به یک جرم فضایی کمیاب و ارزشمند تبدیل شده است که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

شهاب سنگ‌های آهنی قسمتی از هسته‌های فلزی مذاب در مرکز سیاره‌های کوچک هستند که قدمت آن‌ها به ۴.۵ میلیارد سال پیش برمی‌گردد. به نظر می‌رسد که بررسی این مدل شهاب‌سنگ‌ها می‌تواند اطلاعات باارزشی در زمینه وضعیت منظومه شمسی در مراحل اولیه آن و همچنین انواع عناصری که در سیارات گنجانده شده‌اند را ارائه دهد. تحقیقات در زمینه بررسی ویژگی‌ها و مشخصات شهاب‌سنگ آهنی کشف شده در سوئد از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شد و تا کنون نیز اطلاعات ارزشمندی را ارائه کرده است.

به گفته محققان این اولین باری بوده است که مسیر مدار یک شهاب سنگ آهنی کشف می‌شود. این جرم فضایی فقط ۱۱.۴ کیلومتر از سطح زمین فاصله داشته است. اطلاعاتی که دانشمندان درباره این شهاب سنگ جمع‌آوری کرده‌اند سرنخ‌هایی در مورد شرایط و فرآیندهایی که باعث شکل‌گیری آن شده است را ارائه می‌دهد. این پژوهش می‌تواند به مشخص شدن نحوه چگونگی توزیع عناصر و مواد شیمایی در منظومه شمسی کمک قابل‌توجهی کند.

کد خبر 681516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.