حل معضل فاضلاب شهرهای خوزستان نیازمند بودجه است

استاندار خوزستان گفت: استانداری درباره فاضلاب اهواز و سایر شهرهای استان بحث جدی در هیئت دولت داشت و گفته شد با توجه به اینکه بیشتر شهرهای ما سیستم فاضلاب ندارد، بودجه زیادی برای این بخش نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب شامگاه یکشنبه _بیست‌ونهم مردادماه_ در گفت‌وگو با شبکه خوزستان گزارشی از جلسه هیئت دولت ارائه و اظهار کرد: از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نزدیک به ۲۵۰ هزار هکتار آن باقی مانده است، مقرر شد حق‌السهم دولت از نیشکر به این طرح تخصیص پیدا کند که روند اجرایی آن در حال پیگیری است.

وی افزود: از دولت درخواست داشتیم تا ضمن همکاری، موانع موجود را از سر راه بردارند که مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح زراعت چوب از دیگر موارد مطرح شده در هیئت دولت بود و تعداد زیادی از زمین‌های این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی استان شناسایی شده است و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و روستاییان می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

حسینی‌محراب با اشاره به اینکه گزارشی درباره پروژه‌های آب غدیر، فدک و کوثر به هیئت دولت ارائه شده است، ادامه داد: در قالب این پروژه‌ها آب از دز به آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و از کارون سه به رامهرمز، ایذه، باغملک، قلعه تل، هفتکل و روستاهای اطراف می‌رسد، علاوه بر آن پروژه آب کوثر هندیجان، ماهشهر و شهرک‌های اطراف آن به علاوه رامشیر و امیدیه را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: درباره فاضلاب اهواز و سایر شهرهای استان بحث جدی در هیئت دولت داشتیم و گفته شد با توجه به اینکه بیشتر شهرهای ما سیستم فاضلاب ندارد، بودجه زیادی برای این بخش نیاز است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه موضوع اشتغال در بخش‌های خانگی، خوشه‌های صنعتی و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، نفت، فولاد و نیشکر مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در زمینه راه‌ها و توجه بیشتر به مسیرهای استان به‌ویژه جاده‌های منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) و به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین صحبت و بنا شد تسهیلات مواکب بین راهی را افزایش دهیم.

حسینی‌محراب با بیان اینکه امیدوارم دو هزار دستگاه اتوبوس اجاره شده از ترکیه برای حمل‌ونقل زائران به موقع برسد، گفت: روند تردد زائران در شرایط خوبی است و دولت نیز بنا به دستور رئیس‌جمهور، دستگاه‌های مختلف را موظف کرده است که به استان خوزستان خدمات‌رسانی کامل داشته باشند.

کد خبر 681456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.