ضرورت توجه بیشتر به معلولان در مجموعه مدیریت شهری سنندج

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: اقدامات مجموعه مدیریت شهری سنندج در دو سال گذشته برای معلولان بر کسی پوشیده نیست اما باید این مجموعه در راستای ارائه هر نوع خدمتی توجه به معلولان را سرفصل امورات خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیف‌الله رضایی امروز_ یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر سنندج که با حضور اعضای شورا، مدیر بهزیستی شهرستان سنندج و تعدادی از معلولان و نمایندگان فرمانداری و مؤسسات مردم نهاد و با محوریت توجه بیشتر به جامعه معلولان برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه، شخصیت و اراده انسانی بالاتر و مهم‌تر از وضعیت جسمانی انسان است و توانمندی‌هایی ارزشمند و ماندگار است که از درون انسان شکل گرفته و شکوفا می‌شود.

وی با بیان اینکه همه موجودات عالم آیه‌ای از آیات الهی هستند، افزود: آنچه از انسان باقی می‌ماند انسانیت و ارزش‌های والای انسانی است که ارتباطی با ویلچر و عصا ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج ادامه داد: اقدامات مجموعه مدیریت شهری سنندج در دو سال گذشته برای معلولان بر کسی پوشیده نیست اما باید این مجموعه در راستای ارائه هر نوع خدمتی توجه به معلولان را سرفصل امورات خود قرار دهد.

وی برگزاری این جلسات را در راستای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های تأثیرگذار برای رفع مشکلات و ترسیم افق آینده مهم دانست و گفت: برگزاری جلسات صرفاً نباید به دورهمی‌ها خلاصه شود بلکه جلسات باید تأثیرگذار و همراه با خروجی باشد، در غیر این صورت نتیجه‌ای جز خستگی و تحقق نیافتن وعده‌ها در پی نخواهد داشت.

معلولان حاضر در این نشست نیز در ادامه چندین خواسته و مطالبه اصلی داشتند که تعیین متولی امور معلولان در شهرداری، استفاده از ظرفیت معلولان در رده‌های مختلف شهری و مهیا کردن شرایط بر بهره‌مندی معلولان از امکانات موجود از جمله این مطالبات بود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه گزارشی از روند اجرایی بوستان موسیقی، بوستان کتاب و همچنین اجرای تعهدات سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی به یونسکو ارائه و بر اجرای سریع این طرح‌ها تاکید شد.

کد خبر 681400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.