ساماندهی سرویس مدارس مورد توجه قرار گیرد

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس مدارس باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: سرویس مدارس در سال گذشته یک چالش مهم بود و امسال باید این مسئله ساماندهی شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در جلسه شورای آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید تحصیلی در خصوص آماده‌سازی مدارس و مهیا ساختن شرایط برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه به باید برنامه‌ریزی و محیط آموزشی مناسب‌سازی شود.

وی افزود: باید در خصوص آب و برق مدارس هم برنامه‌ریزی شود و با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به وصل شدن مدارس استان به برق و آب نیز اقدام شود.

استاندار هرمزگان گفت: سرویس مدارس در سال گذشته یک چالش مهم بود و امسال باید این مسئله ساماندهی شود و اگر نیاز به برگزاری جلسه و هماهنگی است بایستی این کار صورت گیرد تا دغدغه خانواده‌ها در این زمینه رفع شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تأمین کتب درسی و توزیع آن در سطح استان، تصریح کرد: یکی از مسائل دیگر که باید مورد توجه باشد ساماندهی مدارس بدون مدیر است، در جلسه آینده آموزش و پرورش باید گزارش جامعی از وضعیت سرویس مدارس، توزیع کتب درسی و تعیین تکلیف مدارس بدون معلم ارائه دهد.

دوستی گفت: ایمنی مدارس نکته مهمی است که باید قبل از ورود دانش‌آموزان به محیط مدرسه مورد ارزیابی قرار بگیرد و با توجه به تعهد شرکت توزیع برق در خصوص بررسی وضعیت مدارس، هیچ قصوری در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص نتایج و رتبه‌های کنکور، نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی نیز باید آموزش و پرورش و مقایسه با آمار سال گذشته گزارش ارائه دهد تا آسیب‌شناسی در این زمینه صورت گرفته و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در ادامه بر سلامت جسمانی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: باید بتوان برای مناطقی که نیاز بیشتری در حوزه تغذیه‌ای دارند، قرص آهن و ویتامین دی تأمین کرد، در صورت نیاز به اعتبار ویژه این موضوع از طریق وزارت بهداشت هم پیگیری خواهد شد.

کد خبر 681398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.