صدور پروانه برای ۱۰۲ موکب در لرستان

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان لرستان با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۰۲ موکب پروانه صادر شده است، گفت: ۵۴ موکب داخل استان، چهار موکب در مرز مهران و مابقی موکب‌ها در سایر شهرهای استان از زائران پذیرایی خواهند کرد.

اصغر حقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسئولیت ستاد اربعین استان با استاندار است. این ستاد ۱۸ کمیته زیر مجموعه دارد که یکی از این کمیته‌ها کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه و در اصل نماد کلی اربعین است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۰۲ موکب پروانه صادر شده است، افزود: ۵۴ موکب داخل استان، چهار موکب در مرز مهران و مابقی موکب‌ها در سایر شهرهای استان از زائرین پذیرایی خواهند کرد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان لرستان خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی از ما کمک خواسته و با توجه به اینکه مسئولیت موکب‌ها با ما است، یکی از موکب‌های ما به کرکوک فرستاده می‌شود و از زائرین پذیرایی خواهد کرد.

حقی‌پور تصریح کرد: امسال ۱۷۰ موکب برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که پس از بررسی‌های لازم برای ۱۰۲ موکب پروانه صادر شد، سه موکب در حال تأیید است و ۱۲ موکب نیز دارای نقص بودند که برگشت داده شدند.

وی با اشاره به مواصلاتی بودن استان، تاکید کرد: موکب‌ها باید از دهم صفر تا بیستم ماه صفر خدمات خود را ارائه دهند، اما با توجه به استقبال زائران چند روز زودتر از دهم صفر و چند روز پس از ماه صفر به زائران خدمات ارائه می‌دهیم.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان لرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام موکب‌های عراقی پس از اربعین جمع می‌شوند و ما به عنوان کمکی حضور داریم تلاش بر این است تا موکب‌های ما با موکب‌های عراقی ادغام شوند، چراکه آن‌ها میزبان اصلی هستند.

حقی‌پور ادامه داد: با توجه به ضرورت پس از اربعین نیز بعضی از موکب‌های ما برپا هستند تا به زائرانی که در حال برگشت هستند یا زائرانی که در عراق مانده‌اند، خدمات‌رسانی کنند. با توجه به پیش‌بینی‌ها و با وجود تهدیدها و گرمای هوا امسال استقبال خوب بوده است و بیشتر از سال گذشته زائر خواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به گرمای شدید در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا، ستاد توسعه و بازسازی عتبات را داریم، مسئولان این ستادها موظف هستند موکب‌ها را همراهی کنند. ستاد ما، در نجف موظف شده است سه هزار قالب یخ را برای موکب ها تهیه کند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان لرستان ادامه داد: در هریک از ستادها ناظر و مقیم داریم که هر ساله نواقص را بررسی می‌کنند و تلاش می‌شود سال آینده نواقص رفع شود، در این میان توجه بیشتر به موکب‌ها در دستور کار است.

حقی‌پور با قدردانی از مواکب عراق که نهایت همکاری را دارند، اظهار کرد: درخواست ما از زائرین این است که با توجه به کثرت جمعیت و مشکلاتی احتمالی، زائران بعد از زیارت سریع‌تر به کشور بازگردند.

کد خبر 681392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.