گردش مالی پرورش ماهیان سردآبی از سه هزار میلیارد تومان گذشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پرورش ماهیان سردآبی یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان که گردش مالی آن از سه هزار میلیارد تومان فراتر رفت. 

به گزارش ایمنا، سید احسان عسکری صبح امروز یکشنبه _بیست‌ونهم مرداد ماه_ در بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیکی ماهیان سردآبی استان با اشاره به عملیاتی کردن برنامه توسعه ملی که به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها فعال کردن زنجیره ارزش و تکمیل حلقه‌های ناقص زنجیره تولید است.

وی با اشاره به اینکه ماهیان سردابی یکی از حلقه‌های این زنجیره در استان است افزود: این استان به لحاظ برخورداری آب و ظرفیت اقلیمی و طبیعی، توانسته ۲۲ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان قزل‌آلا را عملیاتی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته زمینه‌سازی صورت گرفته و این هدف وجود دارد که به سقف ۳۰ هزار تن پرورش ماهیان سرد آبی برسیم.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات ژنتیکی و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی استان از معدود مراکز در کشور است که در حال آماده‌سازی حلقه‌های اولیه، ثانویه و نهایی ماهیان سردآبی است تا مدلی نو را عملیاتی کند.

عسکری خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان سردآبی، تأمین خوراک، تکثیر و تولید بچه ماهی در دستور کار قرار گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: باید کار علمی در مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی صورت گیرد و منابع به این سمت سوق داده شود و در آینده شاهد خواهیم بود که یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان همین پرورش ماهیان سردآبی است.

عسکری گفت: گردش مالی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در استان ۳.۳ همت است که قابلیت افزایش تا بیش از پنج همت (پنج هزار میلیارد تومان) نیز وجود دارد.

کد خبر 681379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.