آیت الله رئیسی: سوابق روابط نشان می‌دهد ایران و پرو همواره علاقمند به گسترش روابط بوده‌اند

رئیس جمهور با بیان اینکه سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند،گفت: مقامات دو کشور با رفع موانع و مشکلات احتمالی، به تبادل ظرفیت‌های متقابل در راستای تقویت و تعمیق روابط فیمابین همت بگمارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه آقای «کاساس ویاز» سفیر آکردیته جمهوری پرو، ضمن آرزوی موفقیت برای وی در دوره ماموریت خود در تهران گفت: سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند.

رئیس جمهور افزود: ظرفیت‌های متقابل متنوعی میان دو کشور وجود دارد که می‌طلبد سفرا و مقامات مربوطه دو کشور، با رفع موانع و مشکلات احتمالی، به تبادل این ظرفیت‌ها در راستای تقویت و تعمیق روابط فیمابین همت بگمارند.

«کاساس ویاز» سفیر آکردیته جمهوری پرو نیز در این مراسم با اعلام سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش به دکتر رئیسی اظهار داشت: بنده علاوه بر ماموریت‌های تعیین شده از سوی کشور متبوعم، با توجه به ریشه‌های عمیق تاریخی و تمدنی ایران و پرو، علاقمندی و انگیزه‌های شخصی قوی برای تقویت روابط میان دو طرف دارم.

وی تصریح کرد: روابط ۵۰ ساله ایران و پرو همواره دوستانه و سازنده بوده و امروز باید با تکیه و تاکید بیشتر بر روی سوابق تمدنی، برای نزدیکی بیشتر دو ملت تلاش کنیم تا بستری برای تسریع در گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط فیمابین باشد.

کد خبر 681357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.