گران‌ترین شهرهای دنیا برای مهاجرت اعلام شد

تحقیقات اخیر حاکی از بالاترین نرخ مهاجرت به نیویورک در مقایسه با سایر شهرهای جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنگ‌کنگ در آسیا برای چهار سال متوالی جایگاه گران‌ترین شهر جهان را برای زندگی مهاجران از آن خود کرده بود که در سال جاری نیویورک از نظر هزینه مهاجرت از آن پیشی گرفت و جایگاه گران‌ترین شهر دنیا را برای سکونت افراد مهاجر از آن خود کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که لندن در انگلستان نیز به عنوان پرهزینه‌ترین شهر اروپایی برای مهاجران شناخته شد که البته محققان ادعا کرده‌اند همواره مخارج سکونت در این شهر برای افراد بیگانه رو به افزایش نیز می‌گذارد.

ارزیابی شهرهای پرهزینه برای سکونت مهاجران

همه‌ساله ۲۰۷ شهر از سراسر دنیا از نظر هزینه مهاجرت مورد بررسی قرار می‌گیرند که گزارش‌ها حاکی از افزایش قابل توجه نرخ اجاره یا خرید مسکن در بعضی از این شهرها بوده است. جالب است بدانید که با وجود نرخ بسیار بالای تورم در هنگ‌کنگ، هزینه تهیه مسکن در این قلمرو کاهش پیدا کرده و همین امر باعث شده است، نیویورک از نظر نرخ زندگی مهاجران از آن پیشی بگیرد.

گران‌ترین شهرهای دنیا برای مهاجرت

نرخ تورم در نیویورک طی سال ۲۰۲۳ بسیار بالاتر از هنگ‌کنگ بوده که این امر به سهم خود هزینه خرید مسکن را نیز تحت تأثیر قرار داده و سکونت را برای افراد مهاجر با مشکل جدی مواجه کرده است. از سوی دیگر، درخواست مسکن از سوی مهاجران هنگ‌کنگ کاهش چشمگیری را تجربه کرده و این در حالی است که افراد مهاجر نیویورک بسیار بیشتر از سال گذشته خواهان اجاره یا خرید مسکن در این شهر شده‌اند و همین امر نیز به سهم خود ارزش املاک شهر را افزایش داده است.

هزینه خرید مواد غذایی از دیگر مولفه‌هایی است که در تعیین گران‌ترین شهر جهان برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود که در این راستا، هزینه خرید موادی همچون قهوه، شکر، تخم‌مرغ و روغن در نیویورک افزایش ۶.۶ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. جالب است بدانید که قیمت روغن در نیویورک حتی نسبت به لندن، که در سال ۲۰۲۳ باعث شگفتی شهروندان شده، در مقایسه با سال گذشته حدود سه برابر بیشتر بوده است. قهوه در کافه‌های لندن، به عنوان گران‌ترین شهر اروپایی برای مهاجران، در مقایسه با سایر شهرهای مورد مطالعه در تحقیقات اخیر با قیمت بسیار پایین‌تری سرو می‌شود.

کد خبر 681301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.