تسریع ترخیص فراورده‌های سلامت‌محور از گمرک

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان با گمرک به‌ منظور تسریع ترخیص کالاهای سلامت‌محور، از افزایش سرعت ترخیص دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک در ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، سیدحیدر محمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان غذا و دارو با گمرک که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه برای تسهیل در واردات مواد اولیه و قطعات ساخت برای تولیدکنندگان و تسهیل در ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی منعقد شد، اظهار کرد: در ابتدای سال، مشکلاتی در تعرفه گمرکی داشتیم که با تلاش‌های صورت‌گرفته توافق اولیه صورت گرفت و پس از آن با مصوبه سران قوا مشکل تعرفه گمرکی رفع شد.

وی افزود: با افزایش همکاری‌ها، در حال حاضر چیزی به‌عنوان رسوب تجهیزات پزشکی در گمرکات نداریم؛ با اجرای این تفاهم‌نامه امیدواریم که فراخوانی یک کالا با زبان مشترک و شناسه یکسان در گمرک و سازمان غذا و دارو محقق شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هدف از انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل ترخیص کالاهای سلامت‌محور است، اضافه کرد: دارو، شیرخشک و تجهیزات و ملزومات پزشکی جزو کالاهای استراتژیک هستند و هرچه سرعت ترخیص بیشتر باشد، دسترسی مردم به این فراورده‌ها پایدارتر است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش حقوق گمرکی و صفر شدن سود گمرکی بخش زیادی از کالاهایی که در گمرک رسوب کرده بودند، ترخیص شده و بخشی نیز برای کمک به تولیدکنندگان ترخیص شدند تا بتوانند ماده اولیه خود را راحت‌تر وارد مدار تولید کنند.

محمدی تاکید کرد: تقویت ارتباط با دستگاه‌های مختلف مرتبط همچون گمرک فرایند تأمین کالاهای سلامت‌محور را تسهیل می‌کند.

کد خبر 681288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.