مجوز ماده ۲۳ برای اجرای فاضلاب ۸ شهر استان اخذ شده است

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: صدور مجوز ماده ۲۳ اجرای فاضلاب برای هشت شهر استان اخذ شده است و برای شهرهای دیگر از جمله آلونی، مال‌خلیفه، منج، بازفت، یان چشمه، فیل‌آباد، صمصامی، سرخون، سردشت و کاج در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سال جاری سالی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است؛ بنابراین به منظور اهمیت موضوع سیاست‌های کلان دولت، سازمان‌های مردم نهاد، تعاونی‌ها و شوراها باید دست در دست هم دهند تا شعار سال محقق شود.

وی افزود: اهمیت و اقتدار شوراها در اصلاح امور به اندازه‌ای است که قرآن کریم سوره‌ای به آن اختصاص داد و ائمه اطهار احادیث متفاوتی را درباره شور و مشورت و جایگاه شوراها مطرح کردند؛ بنابراین باید این نعمت را غنیمت بشماریم.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: شوراها علاوه بر پشتوانه دینی و عقلی پشتوانه قانونی نیز دارند، در ۹ اصل از قانون اساسی به شوراها اشاره شده و جایگاهی که قانون اساسی برای شوراها تعریف کرده است با واقعیت‌ها فاصله دارد، از طرفی شوراها نهادی مردمی و محلی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند.

میری با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی یکی از وظایف شوراها است، تاکید کرد: مقررسازی اجتماعی و اصلاح فرهنگ‌ها از جمله تیراندازی در مراسم از طریق شوراها قابل حل است و صلح، سازش و همکاری با نیروی انتظامی از وظایف دیگر شورای اسلامی به عنوان قوه چهارم است.

وی با بیان اینکه شوراها زمینه‌ساز آرامش و وفاق هستند، اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها افتخارآفرین هستند و برای رضای خدا، بدون مزد و منت کار می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان مصوبات خوبی اخذ شد که مهم‌ترین آن اقدام دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: تأمین اعتبار برای تکمیل محورهای مواصلاتی استان از ضروریات است، استان در دولت سیزدهم به کارگاه عملیاتی تبدیل شد و پروژه‌های خوبی از جمله محور شهرکرد لردگان به ایذه در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

میری با اشاره به اینکه راه‌ها و محورهای مواصلاتی یکی از سرمایه‌های ملی و از مهم‌ترین عامل توسعه استان محسوب می‌شود، گفت: محور مواصلاتی شهرکرد شلمزار اردل کارون چهار در صورت تکمیل موجب رونق اقتصادی می‌شود، تکمیل تونل گورمیزه دروازه‌های اقتصادی استان را می‌گشاید و محور شهرکرد بازفت خوزستان، تونل چری، محور شهرکرد سامان تیران، محور بن داران از پروژه‌های مهم استانی است.

وی تصریح کرد: مجوز ماده ۲۳ برای اجرای فاضلاب هشت شهر استان اخذ شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود برای ۱۲ شهر دیگر استان از جمله شهرهای آلونی، مال‌خلیفه، منج، بازفت، یان چشمه، فیل‌آباد، صمصامی، سرخون، سردشت، کاج، وردنجان و شهرک‌های الحاقیه به شهر لردگان از جمله خاردان و شیرانی، صدور مجوز ماده ۲۳ اجرای فاضلاب در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید به اینکه راه‌آهن استان چهارمحال‌وبختیاری سرنوشت‌ساز است، افزود: حمل‌ونقل کالاها و مواد اولیه کارخانجات و پتروشیمی با احداث راه‌آهن سریع‌تر انجام می‌شود.

میری با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل ارزش افزوده اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: احیای دشت خانمیرزا در دستور کار قرار گرفت و دشت ۱۰ هزار هکتاری دیناران در صورت بهره‌برداری موجب تحول در اشتغال مردم منطقه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیمارستان قلب و عروق در استان ایجاد شود و اداره کل مسکن و شهرسازی ساختمانی را برای شورای اسلامی استان در مرکز استان در نظر بگیرد و شهرستان‌ها ۱۰۰ متر زمین را برای ساخت ساختمان‌های شورای اسلامی شهرستان در مراکز شهرستان‌ها اختصاص دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری لزوم حضور رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها را با توجه به دستور وزیر کشور از ضرورت‌ها دانست.

کد خبر 681270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.