راه‌اندازی و تجهیز سامانه‌سرا در سنندج

شهردار سنندج گفت: راه‌اندازی سامانه‌سرا به عنوان یکی از نیازهای مهم در تکمیل حلقه مقابله با اعتیاد توسط شهرداری سنندج انجام شده است و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان را به تجهیز این مکان اختصاص داده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی تمام قد ایستاده و در این حوزه هرآنچه در توان داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: با همین نگاه و با همراهی بسیار خوبی که در بین اعضای شورای شهر وجود دارد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در سطح مرکز استان افتاده است که نمونه موفق آن کمپ ماده ۱۶ بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه‌سرا به عنوان دیگر نیاز مهم در تکمیل حلقه مقابله با اعتیاد توسط شهرداری انجام گرفته و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان را به تجهیز این مکان اختصاص دادیم.

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای ورود خیرین و همچنین نقش‌آفرینی خانواده‌ها در موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، گفت: کاهش آمار افراد خود معرف در کمپ ماده ۱۶ و سایر کمپ‌های ترک اعتیاد را باید جدی بگیریم و در این راستا دنبال انجام سازوکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن باشیم.

رشیدی تصریح کرد: باید با انجام کار مطالعاتی و آسیب‌شناسی دقیق در مورد چرایی کاهش آمار معتادان خود معرف و ارائه راهکارهای لازم برای رفع این مشکل، زمینه را برای اجتماعی‌تر کردن هرچه بیشتر مقابله با اعتیاد و نقش‌آفرینی بیشتر خانواده‌ها در این خصوص فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با تمام قدرت و قوت پای کار مسئولیت‌های اجتماعی هستیم، تصریح کرد: در مورد جابجایی کمپ بانوان که سال‌های سال است از مکان و ظرفیت‌های شهرداری استفاده می‌کند نیز در حد توان و براساس چارچوب عمل خواهیم کرد.

شهردار سنندج اضافه کرد: به نظر می‌رسد در زمینه کمپ بانوان نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدید در سطح شهر داریم که این کار ضمن تحقق هرچه بیشتر اهداف و ایجاد رقابت سالم زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی کمپ ترک اعتیاد فعال در حوزه بانوان فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه فعالیت کمپ ماده ۱۶ آقایان و در ادامه اجرای فازهای بعدی و ایجاد کمپ ماده ۱۶ بانوان نباید موجب بی‌تفاوت شدن خانواده‌ها نسبت به عضو معتادشان شود، گفت: به یک بسته و راهکار عملی در این خصوص نیاز داریم.

رشیدی افزود: شهرداری خود را وظیفه‌مند در ورود به مسائل اجتماعی حوزه شهر و شهروندان می‌داند و با همین نگاه در خصوص ساماندهی کودکان کار نیز ورود کرده و ساختمانی را به آنها اختصاص داده‌ایم.

کد خبر 681202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.