بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس پایتخت برای سال تحصیلی جدید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه لایحه «تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در جلسه لایحه «تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲» اظهار کرد: ابتدای جلسه سازمان تاکسیرانی از جزئیات لایحه مذکور گزارشی ارائه کرد، سپس اعضای حاضر در جلسه کمیسیون موضوع را بررسی کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش، سازمان تاکسیرانی اعداد پیشنهادی برای کرایه سرویس مدارس را در کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان تاکسیرانی، آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا و مربیان مصوب کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس با توجه به نرخ تورم باشد، خاطرنشان کرد: دقت کافی برای ارائه خدمت در بخش سرویس مدارس استثنایی و برنامه‌ریزی برای رفع کمبودها مورد تاکید است.

آخوندی اضافه کرد: لایحه «تعیین حد نصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲» مورد بررسی کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و الزام ارائه این لایحه توسط شهرداری، بر اساس بخشنامه وزارت کشور انجام شده است.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه «تعرفه‌های اصلاحی و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن» اظهار کرد: نکته اساسی پیرامون طرح مذکور این است که ورزش باید در اختیار سازمان ورزش باشد و درواقع فلسفه تشکیل این سازمان بوده که باید متولی امر ورزش در تهران باشد.

وی افزود: جلسه‌های مختلفی تشکیل شد و مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نکاتی را ارائه کردند و در نهایت سه کمیسیون برنامه و بودجه، سلامت و فرهنگی و اجتماعی جمع بندی شد و جلسه علنی امروز ارائه کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نکته اصلی مجموعه‌های ورزشی در مناطق است اگر توسط شهرداران اداره شود بهتر خواهد بود، بر این اساس مقرر شد یک کمیته ساماندهی تشکیل شود و منطقه‌ای که عنوان می‌کند، مجموعه‌های ورزشی را بهتر اداره خواهد کرد، در این کمیته اعلام کند.

آخوندی ادامه داد: کمیته ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران متشکل از شهردار و معاون اجتماعی منطقه و رئیس سازمان ورزش و معاون اجتماعی شهرداری است که عضو ناظر از کمیسیون فرهنگی و بودجه شورای شهر نیز در کمیته حضور دارد و بررسی می‌کنند که منطقه توان اداره مجموعه ورزشی را دارد یا خیر، همچنین الزامات و استانداردهای سازمان ورزش لحاظ می‌شود اگر این کمیته تشخیص داد که منطقه نمی‌تواند، خود سازمان اداره را ادامه می‌دهد و در غیر این صورت به شهرداری منطقه واگذار خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: در طرح مذکور مشخص شده مجموعه‌های سطح یک که در اختیار شهرداری‌های منطقه قرار دارد و کمیته ساماندهی تشخیص داد که منطقه نمی‌تواند اداره کند مجدد اداره مجموعه در اختیار سازمان ورزش قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگرانی درباره استقلال سازمان ورزش در موضوع ورزش رفع شده و در طرح تاکید شده که نظارت در تمام اماکن ورزشی با سازمان بوده و باید ناظر تعیین کند و در حال حاضر اداره مجموعه‌های ورزشی در این طرح مشخص شده و کمیته ساماندهی نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران، مهدی وحدت‌کار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، دبیران کمیسیون‌های حمل‌ونقل و عمران و برنامه‌وبودجه و سایر مدیران شهری در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه حضور داشتند.

کد خبر 681201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.