ایران - هنگ‌کنگ / رقابت با حریف آسیای شرقی در گام اول قهرمانی

تیم ملی والیبال ایران امروز در نخستین دیدار خود، در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ از ساعت ۱۹:۱۵، در چارچوب نخستین دیدار خود از مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، مقابل تیم هنگ‌کنگ، در سالن ۱۲ هزار نفری ارومیه صف‌آرایی خواهد کرد. این ششمین تقابل بلندقامتان ایران مقابل تیم هنگ‌کنگ است و انتظار می‌رود همچون پنج دوره گذشته با پیروزی تیم کشورمان به پایان برسد.

با توجه به پیشینه تقابل این دو تیم و برتری ایران از نظر آماری و میانگین قد همچنین میزبانی مسابقات در شهر ارومیه به نظر می‌رسد هنگ‌کنگ در قدم نخست حریفی آسان برای تیم ملی والیبال باشد. تیم ملی والیبال کشورمان با میانگین ۱۹۷ سانتی‌متر قد، ۱۰ سانت از تیم هنگ‌گنگ بلندتر بوده و قطعاً در حمله و دفاع با اختلاف بالایی پیش است اما نباید زیاد مغرور شد زیرا همیشه تیم‌هایی بوده‌اند که شگفتی سازی کرده‌اند و هنگ‌کنگ نیز برای شگفتی سازی انگیزه‌ای برای پایان به قدمت پنج شکست ۳ بر صفر متوالی دارد. اولین تقابل این دو تیم به بازی‌های آسیایی در سال ۱۹۵۸ بر می‌گردد و آخرین دیدار آنان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۱ برگزار شده است.

تیم ملی والیبال ایران با چهار مدال طلا در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، دو عنوان نایب‌قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ و یک مدال برنز در سال ۲۰۰۳ در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های قهرمان آسیا، پس از ژاپن و کره جنوبی قرار دارد و رقیبی سخت برای تیم‌های دیگر به‌شمار می‌رود. شاگردان عطایی در صورت کسب مدال طلا در این دوره از رقابت‌ها جایگاه کره‌جنوبی را در فهرست مدال‌آوران به دست خواهند آورد.

با توجه به بازی‌هایی که تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌های والیبال داشت و نتایجی که کسب کرد، بر کسی پوشیده نیست که ضعف بزرگ تیم ملی ایران دریافت اول است، به همین علت عطایی در تصمیمی درست میلاد عبادی‌پور را به ترکیب خود اضافه کرد تا دریافت اول برای تیم کشورمان به کابوس مجدد تبدیل نشود.

فهرست نهایی بهروز عطایی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا شامل سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، محمد ولی‌زاده، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش، مبین نصری، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، محمدطاهر وادی، جواد کریمی و محمد فلاح است، همچنین مصطفی کارخانه به‌عنوان سرپرست، علیرضا طلوع‌کیان (مربی)، امین علی‌اکبری (آنالیزور)، وویچخ یاناس (مربی بدنساز) عبدالرضا علیزاده (مربی)، نیما ده‌پناه (فیزیوتراپ)، رضا قلی‌پور (پزشک) و حمزه فتحی به‌عنوان ماساژور، کادر فنی تیم ملی را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

ایران_هنگ کنگ / رقابت با حریف آسیای شرقی در گام اول قهرمانی

ترکیب تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا:

پاسورها: محمدطاهر وادی، جواد کریمی

پشت‌خط زن‌ها: امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی

سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمد فلاح

قدرتی‌زن‌ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش، مبین نصری

لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

تاریخچه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و هنگ‌کنگ:

۱۹۵۸ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – هنگ‌کنگ (صفر)

۲۰۰۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – هنگ‌کنگ (صفر)

۲۰۰۹ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – هنگ‌کنگ (صفر)

۲۰۱۴ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – هنگ‌کنگ (صفر)

۲۰۲۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – هنگ‌کنگ (صفر)

کد خبر 681164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.