کارشناسان به صحیح برگزار شدن امر دادرسی کمک کنند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه لازم است کارشناسان به صحیح برگزار شدن امر دادرسی کمک کنند، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروزه کارشناسان می‌تواند در راستای معضلات اساسی قوه قضائیه کمک کنند، اطاله دادرسی در محاکم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن عبدلیان‌پور امروز _شنبه، بیست‌وهشتم مردادماه_ در مراسم تحلیف ۳۳۰ نفر از کارآموزان وکالت اظهار کرد: وکیل از صفات خداوند و اسماالله بوده و این کلمه ۲۴ مرتبه در قرآن آمده است، بسیاری از مسائل در عالم و کشور وجود دارد که بسیار سخت است، اما افرادی را جذب خود کرده، این در حالی است که برای آن مراسم تحلیف برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل اندکی مانند پزشکی، وکالت و کارشناسی مراسم تحلیف برگزار می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت کار وکیل است، افزود: وکلا و کارشناسان به شرافت خود قسم می‌خورند، از این رو کارشناسان و کارآموزان وکالت، مطالبی که در دوره کارآموزی فرامی‌گیرند را باید به کار ببندند و هر از گاهی قسم‌نامه را مرور کنند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: ما همه سربازان اجرای عدالت هستیم، وکیلی هستیم که نام قوه قضائیه را به دوش می‌کشیم، باید به این موضوع توجه ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به صفت و خصایص وکیل ادامه داد: بسیار کم هستند افرادی که متوجه شوند حین کار که حق با موکل آن‌ها نیست از این رو تصمیم‌گیری سخت می‌شود، از این رو این سوال مطرح می‌شود چند نفر حاضر هستند از حق الوکاله بگذرند و بگویند حق با موکل آن‌ها نیست؟

عبدلیان‌پور گفت: اگر بدانیم به ناحق از موکل خود دفاع می‌کنیم و این شجاعت را نداشته باشیم که آن را بیان و ابراز کنیم، دفاع ناحقی انجام دادیم، بنابراین باید صفت شجاعت را به صفات وکلا اضافه کرد.

وی با اشاره به کارشناسان قوه قضائیه افزود: برای مجموعه ما افتخاری است که افرادی در سمت کارشناسی در مشاغل مختلف به ویژه در نیروی انتظامی در کنار قوه قضائیه هستند، امیدواریم در مجموعه‌ای که منتصب به قوه قضائیه است به این دستگاه کمک کنید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه لازم است کارشناسان به صحیح برگزار شدن امر دادرسی کمک کنند، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروزه کارشناسان می‌توانند در راستای معضلات اساسی قوه قضائیه کمک کنند، اطاله دادرسی در محاکم است؛ کارشناسان گاهی به این مورد دامن می‌زنند و باعث می‌شوند حق مردم ضایع می‌شود.

وی با اشاره به هیئت‌های کارشناسی خاطرنشان کرد: بسیاری اوقات هیئت سه، پنج و هفت نفره است، اما یک کارشناس اقدامات را انجام می‌دهد و کارشناسان دیگر بدون بررسی کردن امضا می‌کنند، این در حالی است که باید کارشناسان جوابگو باشند.

کد خبر 681150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.