صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای شهرستان‌های جنوبی و غربی استان فارس

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: اداره کل هواشناسی استان فارس برای مناطق جنوبی و غربی استان از بعدازظهر شنبه تا اواخر دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علیزاده امروز _شنبه، بیست‌وهشتم مردادماه_ اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز شنبه و در روز یکشنبه بیست‌ونهم مرداد در مناطق جنوبی و غربی استان رگبار باران همراه با رعد و برق، گاهی تند باد موقتی با خیزش گرد و خاک، کاهش دید و احتمال تگرک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه و تند باد موقتی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی تابستانه است.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی فارس اضافه کرد: بارش‌های تابستانه به صورت نقطه‌ای برای شهرهای مناطق جنوبی و غربی استان همچون لار، گراش، اوز، فراشبند، لامرد، فیروزآباد، کوه چنار و کازرون قابل پیش‌بینی است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه ۳۰ مرداد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمال غربی استان به ویژه در شهرستان‌های لار، جهرم، قیر و کارزین، فیروزآباد، فراشبند، کازرون و کوه چنار فعال خواهد بود.

علیزاده با بیان اینکه خاصیت بارش‌های تابستانه نقطه‌ای بوده و ممکن است روان آب ایجاد شود و در مناطق دیگر مشکل‌ساز باشد، از شهروندان درخواست کرد از توقف در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 681149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.