بحران هویت ریشه تمام چالش‌های فرهنگی است

امام جمعه شمال شهر اصفهان گفت: بحران هویت ریشه تمام مشکلات و چالش‌های فرهنگی است، دلیل آن تنوع قومیتی و گسست فرهنگی است، مهم‌ترین چالش فرهنگی شمال اصفهان بحران هویتی است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا روح‌الله فیاض امروز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی مدیران شهری با نخبگان فرهنگی اجتماعی در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: پرداختن به بودجه و جذب حمایت شهرداری و شورای شهر یک نکته انحرافی و آسیب‌زای بسیار مهم برای این‌گونه جلسات است.

وی افزود: جلسات سیاست‌گذاری فرهنگی اگر به سمت مطالبه بودجه رفت از هدف اصلی جا می‌ماند، اگر مجموعه شهری بر اهمیت حوزه فرهنگ واقف و اعتقاد داشته باشد، تمام تلاش خود را می‌کند و اگر مانند دوره‌های قبل اعتقادی به این قضیه نداشته باشند به راحتی شانه خالی می‌کنند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه کار فرهنگی اصیل هیچ‌گاه لنگ بودجه نیست، گفت: نمونه آن را در بسیاری از محلات منطقه ۱۲ دیده‌ایم که با فقر مطلق و دست خالی کار فرهنگی انجام می‌شود، البته نهادهای فرهنگی و حمایتی باید وظایف خود را انجام دهند، شهید صدرزاده و امثال او هیچ‌گاه کارشان را لنگ بودجه نهادها و ارگان‌ها نکردند.

وی با بیان اینکه نفس برگزاری این مدل جلسات ارزش بیشتر از این دارد که بحث بر بودجه فرهنگی شهرداری‌ها شود، گفت: تصور نکنیم که با دو برابر شدن بودجه فرهنگی اتفاقات خاصی می‌افتد، فقط مسائل مالی مهم نیست، ما به دنبال ایجاد شبکه فکری فرهنگی منسجم بین بدنه اجتماعی نهادهای مردم‌نهاد با نهادهای حاکمیتی هستیم.

فیاض با اشاره به اینکه چنین شبکه فکری فرهنگی باید انسجام پیدا کند تا نتیجه بگیریم، تصریح کرد: باید دغدغه فکری نهادها و نیروهای کف میدان یکی باشد، این هم‌اندیشی و هم‌گرایی منشأ برکات است و اگر شکل بگیرد، مشکل بودجه و ساختارها حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر با بحران هویت مواجه هستیم، ادامه داد: بحران هویت ریشه تمام مشکلات و چالش‌های فرهنگی است، دلیل آن تنوع قومیتی و گسست فرهنگی است، مهم‌ترین چالش فرهنگی شمال اصفهان بحران هویتی است‌.

کد خبر 681126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.