ششمین جدال تاریخ ایران و هنگ‌کنگ/ مردان والیبال ایران در اندیشه ششمین برد متوالی

تیم ملی والیبال ایران فردا (یکشنبه بیست‌ونهم مرداد) در نخستین مسابقه خود در قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ در حالی برای ششمین بار در تاریخ به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود که در پنج مسابقه قبلی فاتح میدان بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، انتظارها به پایان رسید و از امروز (شنبه بیست‌وهشتم مرداد) سوت آغاز مسابقات قهرمانی مردان آسیا با دیدار ژاپن و تایلند در سالن غدیر ارومیه طنین انداز شد که ژاپن سه بر صفر فاتح میدان شد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه روز یکشنبه بیست‌ونهم مرداد و در نخستین مسابقه خود مقابل هنگ کنگ صف‌آرایی خواهد کرد، با تیمی که در طول تاریخ پنج بار دیگر بازی کرده است و هر پنج مسابقه سه بر صفر به سود ایران پایان یافته است.

تیم ملی والیبال هنگ‌کنگ که تاکنون تجربه پیروزی مقابل بلندقامتان ایران را ندارد، از انگیزه بالایی برای تقابل با تیم ملی ایران آن هم در شهری که به عاشقان والیبال جهان مشهور است، برخوردار است.

ملی‌پوشان ایران با میانگین ۱۹۷ سانتی‌متر قد، ۱۰ سانت از تیم هنگ‌گنگ بلندتر هستند و طبیعی است که در حمله و دفاع به مراتب کار آسان‌تری نسبت به این تیم خواهند داشت.

با نگاهی به بازی‌های قبلی این دو تیم، به نظر می‌رسد تیم ملی ایران در نخستین بازی خود آن هم با حمایت پرشور هواداران عاشق والیبال کار سختی پیش رو نخواهد داشت. بلیت‌های این دیدار دو روز قبل از آغاز مسابقه به پایان رسید.

تاریخچه دیدارهای ایران با هنگ کنگ از آغاز تاکنون به قرار زیر است:

۱۹۵۸ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – هنگ کنگ (صفر)

۲۰۰۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – هنگ کنگ (صفر)

۲۰۰۹ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – هنگ کنگ (صفر)

۲۰۱۴ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – هنگ کنگ (صفر)

۲۰۲۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – هنگ کنگ (صفر)

کد خبر 681109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.