ارتقاء کهگیلویه و بویراحمد در ثبت اراضی کشاورزی با اجرای طرح کاداستر

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری بین سازمان ثبت اسناد، جهادکشاورزی و منابع طبیعی، گام‌های موثری در ثبت اراضی کشاورزی در استان برداشته شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از اراضی و املاک فاقد سند رسمی و ثبت است و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف و اطاله رسیدگی و افزایش هزینه‌های دادرسی مانند هزینه کارشناسی شده است.

بسیاری از دعاوی مطرح شده در مراجع قضائی اعم از حقوقی و کیفری، دعاوی مربوط به املاک و اراضی است.

با عنایت به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه در سند تحول کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم است، اجرای سریع و دقیق طرح کاداستر و صدور سند اراضی زراعی گامی بزرگ در نیل به این هدف است.

از این رو امروز بیست و هشتم مرداد ماه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاون پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان، با حضور سرزده از واحدهای مختلف اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح کاداستر قرار گرفتند.

ملک‌حسینی مدعی‌العموم مرکز استان در حاشیه این بازدید، همکاری مردم و ادارات و سازمان‌های مجری طرح کاداستر را ضروری دانست و بیان کرد: با تلاش مجموعه اداره ثبت و سایر ادارات ذیربط مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، در روند ثبت اراضی کشاورزی با سرعت قابل قبولی موفق شده‌ایم، جایگاه استان را ۶ پله ارتقا دهیم و در صورت همکاری مردم عزیز شاهد افزایش روند صدور سند و ارتقا جایگاه استان خواهیم شد.

وی در ادامه با اشاره به مزایای طرح کاداستر افزود: از آنجا که در اجرای طرح موصوف، بسیاری از تشریفات دست و پاگیر روش‌های قبلی حذف شده است، مالکان اراضی جهت اثبات مالکیت و کاهش پرونده‌های کیفری و حقوقی مربوط به املاک، هر چه سریع‌تر با مراجعه به واحدهای ثبتی، نسبت به ثبت اراضی زراعی خود و دریافت سند تک برگ، اقدام نمایند.

در پایان این دیدار نیز جلسه‌ای به منظور بررسی موانع مشکلات طرح برگزار شد.

کد خبر 681101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.