مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود

رئیس شورای عالی مالیاتی کشور گفت: مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود و مالیات یکی از ابزارهای تأمین مالی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مسیحی امروز شنبه ۲۸ مردادماه با اشاره به تأثیر پذیری نظام بانکی در اقتصاد کشور اظهار کرد: بهترین تأمین ابزار مالی مالیات است و همه دولت‌ها در سطح دنیا اگر دریک موضوع اقتصادی با هم اشتراک نظر داشته باشند قطعاً این موضوع این است که مالیات بهترین ابزار تأمین مالی است.

وی با بیان اینکه تأثیر پذیری و تأثیر گذاری بانک‌ها در اقتصاد مغفول مانده است، افزود: مالیات بهترین ابزار تأمین مالی است اما این موضوع از زمختی و سختی کار در حوزه مالیات کم نمی‌کند.

مسیحی تصریح کرد: به تعبیر یکی از اقتصاددانان برتر کشور مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد کشور خورانده شود مالیات علاوه بر اینکه داروست تلخی خاص خود را دارد و این اهمیت کار همکاران مالیاتی را در سازمان امور مالیاتی برجسته‌تر می‌کند خصوصاً در این سال‌هایی که ما به واسطه تحریم‌های ظالمانه با محدودیت‌هایی در فروش نفت روبه‌رو بودیم.

رئیس شورای عالی مالیاتی کشور در ادامه عنوان کرد: نظام مالیاتی کشور در سال‌های اخیر اقدامات زیادی را برای تعالی نظام مالیاتی انجام داده اما، قطعاً بحث فرهنگ‌سازی مالیات مقدمه همه این باورهاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مقدمات واجب توسعه نظام مالیاتی، دیجیتالی شدن نظام مالیاتی، هوشمند سازی نظام مالیاتی، تقویت اعتماد و اطمینان در سایه فرهنگ‌سازی مستمر است گفت: راه ورود به مالیات دیجیتال و هوشمند و تعالی نظام مالیاتی در محورهایی چون اعتماد، عدالت مالیاتی و فرهنگ سازی مالیاتی، پیش مالیات به شیوه‌های سهل‌الوصول و هزینه و فایده کردن که مبتنی بر اصل اهمیت است خلاصه می‌شود.

رشد ۱۲۰ درصدی وصول مالیات در لرستان

معاون توسعه مدیریت هم در ادامه با بیان اینکه عملکرد وصولی مالیات لرستان ۱۲۰ درصد رشد داشته است که از میانگین سطح کشوری بالاتر بوده است گفت: این عملکرد درخشان نشان دهنده توانمندی‌های بالای اداره کل امور مالیاتی لرستان است که امسال هم می‌توانند ۱۲۰ درصد وصولی را داشته باشند.

فردوسی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی سازمان امور مالیاتی سازمان علاوه بر وصول مالیات و مالیات ستانی بر مبنای هوشمندسازی و اصلاح فرایندها، کاهش کاغذ، کاهش حضور مودیان است، اظهار کرد: تأمین رفاه و معیشت همکاران، رسیدگی به وضع فیزیک تکریم ارباب رجوع و در کنار آن تعظیم و احترام به همکاران و حرکت به سوی هوشمند سازی مالیاتی از جمله مواردی است که در دستورکار قرار گرفته است.

سیروس ابراهیمی معاون اقتصادی استانداری لرستان هم در این مراسم بیان کرد: در همه دنیا جامعه مورد استفاده مردم است و توسط مردم اداره می‌شود به گونه‌ای که تارهای عمومی جامعه اعم از حقوق و خدمات توسط مردم و در قالب مالیات پرداخت می‌شود. اگر ما واقع‌بینانه مالیات را وضع کنیم تا جامعه واقع‌بینانه بودن مالیات را از ما ببینند در پرداختش با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: از مدیر کل جدید انتظار می‌رود در رسیدن به هدف و اخذ مالیاتی که برای دوستان دیده شده تلاش کنند.

حجت صالحی سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی استان هم در ادامه مراسم گفت: با همدلی و همراهی مجموعه همکاران سعی خواهیم کرد اهداف سازمانی که اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است را محقق کنیم.

به گزارش ایمنا، آئین تکریم و معارفه مدیران اداره کل امور مالیاتی استان لرستان با حضور فروسی معاونت توسعه مدیریت و منابع و محمد مسیحی رئیس شورای عالی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، معاون اقتصادی استاندار لرستان و جمعی از مسئولان در اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات اسماعیل احمدی مدیرکل سابق این اداره کل قدردانی و حجت صالحی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

کد خبر 681081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.