«نیازسنجی» مزیت اصلی خودروهای برقی داخلی است

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: درصورتی که قطعه‌ای از خودروی برقی خارجی معیوب شود، باعث خروج ارز هنگفتی برای تامین می‌شود؛ یکی از اصلی‌ترین مزیت خودروهای داخلی ممانعت از خروج ارز کشور است.

حبیب بدیچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه در زمینه تولید انواع خودروهای برقی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر انواع کامیونت، وانت، مینی‌بوس و نفربرهای چهار تا ۲۳ نفره را تولید می‌کنیم که نقل‌وانتقال در اماکن سیاحتی و زیارتی با این نوع خودروها انجام می‌شود. نزدیک به ۱۲ سال است که به صورت جدی فعالیت می‌کنیم و در حال تکمیل بازار هدف در ایران هستیم.

وی در رابطه با حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: حمایت‌ها تا حدی تأثیرگذار بوده است و همچنان نیاز به حمایت‌های بیشتر وجود دارد. این شرکت دانش‌بنیان تقریباً یک مجموعه مستقل و خودکفا بوده و ارگان خاصی از این مجموعه حمایتی نکرده است. بیشتر تلاش‌ها از سمت مجموعه بوده و مدیرعامل شرکت تلاش بسیاری برای رشد مجموعه کرده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: بزرگترین مشکل کشور نبود زیرساخت خودروهای برقی است البته همه کشورهای در حال توسعه درگیر این موضوع هستند، اما کشور ما باید زودتر به نقطه مورد نظری که همه جهان به‌دنبال آن هستند، برسد. ایران در زمینه خودروهای برقی و انرژی‌های‌تجدیدپذیر آن‌گونه که باید و شاید ظاهر نشده است. نیاز به حمایت دولت از شرکت‌هایی که پتانسیل بالاتری برای فعالیت دارند، محسوس است.

بدیچی خاطرنشان کرد: مزیت خودروهای برقی داخلی نسبت به محصولات خارجی، نیازسنجی شرکت داخلی نسبت به بازار ایران است و هر خودرو با هدفی معین تولید می‌شود. به‌طور مثال مردم چین قدهای کوتاه‌تری نسبت به ایرانی‌ها دارند و خودروهایی که در چین تولید می‌شود نشیمن‌گاه پایین‌تری دارند و زاویه کمر تا پای مسافر برای مردم ایران مناسب نیست، اما خودروهای داخلی طبق متوسط قدی مردم ایران تولید می‌شود. قطعات تولیدی محصولات داخلی در بازار به آسانی تأمین می‌شود و در صورتی که قطعه‌ای از خودروی برقی خارجی معیوب شود، موجب خروج ارز هنگفتی از کشور می‌شود؛ یکی از اصلی‌ترین مزیت خودروهای داخلی ممانعت از خروج ارز کشور است.

کد خبر 681068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.