ثبت ۹۴۰ مورد عملیات امدادونجات طی هفته گذشته

طی هفته گذشته و از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم مردادماه سال جاری در سطح کشور، ۹۴۰ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته گذشته، رشد ۲ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، طی هفته گذشته و از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم مردادماه سال جاری در سطح کشور، ۹۴۰ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته گذشته، رشد ۲ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات را نشان می‌دهد.

بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته، با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۲۰۰۵ نفر خدمات امدادی ارائه شد، ۴۱۳ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی منتقل و ۸۲۴ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت زمان، ۱۲۷ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۶۷ عملیات، اصفهان با ۶۵ عملیات و گیلان با ۶۰ عملیات بوده و ۳۴ درصد از عملیات‌های امداد و نجات در این سه استان کشور با پوشش ۲۹۲ حادثه صورت گرفته است.

با شروع طرح تابستانی از روز نخست تیرماه، عملیات دریایی، در فهرست ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت، طی هفته گذشته در محیط‌های آبی هشت استان کشور، ۱۲۴ مورد عملیات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت زمان، ۸۹ نفر نجات یافته و به مناطق امن انتقال و ۹ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال یافتند؛ ۴۶۰ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند. بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۸۶ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۳۱ عملیات بوده است.

طی هفته گذشته ۲ عملیات امداد و نجات در حوادث جوی (باد ۱۲۰ روزه و رعدوبرق) انجام شد؛ به دلیل وزش شدید باد و رعدوبرق در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با حضور چهار تیم در چهار منطقه عملیاتی به ۲۶۰ نفر آسیب‌دیده، خدمات امداد و نجات ارائه شد؛ طی این مدت، یک نفر (مرد، ۲۲ ساله) به دلیل برخورد رعدوبرق در شهرستان بندرلنگه جان خود را از دست داد.

در این بازه زمانی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۰ استان کشور، ۶۷ مورد عملیات امدادونجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت زمان، ۵۱ نفر نجات و به مناطق امن منتقل، ۲۵ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال و ۶ نفر در محل حادثه درمان شدند. بیشترین عملیات امدادونجات در استان‌های مازندران با انجام هشت عملیات، تهران با انجام هفت عملیات و فارس با انجام ۶ عملیات بوده است.

شهروندان باید در ایام تابستان از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند، همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

کد خبر 681036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.