تشریح اقدامات شهرداری قم در میزبانی از زائران اربعین حسینی

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اقدامات همه‌جانبه شهرداری قم در زمینه‌های خدماتی، فرهنگی و زیست‌محیطی را برای اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا, مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز_ شنبه بیست و هشتم مردادماه _ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی، طرح علمداران خدمت، با تقدیر از خدمات کارکنان شهرداری قم در مناطق هشتگانه، سازمان‌ها، ادارات و تمام مجموعه شهرداری قم که در تاسوعا و عاشورای حسینی خدمات مناسبی به عزاداران اباعبدالله حسین (ع) ارائه کردند، اظهار کرد: این جلسه به‌منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی در راستای ارائه خدمات مطلوب، مناسب و همه‌جانبه به زائرین و عزاداران اباعبدالله حسین (ع) تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: ستاد اربعین حسینی در شهرداری قم تقریباً از ۴۰ روز قبل با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و سازمان‌های تابعه شهرداران مناطق هشت‌گانه، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و سایر ادارات کل تشکیل شده و خدمات خوبی را نیز در دهه اول، دوم و سوم محرم به خصوص در عاشورا و تاسوعای حسینی ارائه داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه این جلسه برای رسیدن به جمع‌بندی‌های مناسب در راستای ارائه خدمات حداکثری در ایام اربعین حسینی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: امسال در ایام اربعین در سه محور برنامه‌ریزی انجام شده و اولویت ما طبق دستور شهردار محترم، ارائه خدمات حداکثری در ایام اربعین حسینی به زائرین، مسافرین و همشهریان است و امیدواریم این مهم بر اساس برنامه‌ریزی‌های جامع محقق شود.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر معین بودن شهرداری قم نسبت به استان شهرداری کرمانشاه، مطرح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با شهرداری و معاونت خدمات شهری کرمانشاه، امیدواریم بتوانیم در کرمانشاه نیز خدمات و پوشش‌های لازم را در حد بضاعت داشته باشیم.

وی با اشاره به استقرار موکب حضرت معصومه (س) در محور نجف به کربلا، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده و طبق رویه سنوات گذشته، مساعدت‌هایی از لحاظ نیروی انسانی و برخی ماشین‌آلات را در این موکب به عمل خواهیم آورد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص حضور سیل عظیم زائران اباعبدالله الحسین (ع) از اقصی نقاط کشور و ۱۰ کشور ازجمله پاکستان، افغانستان و آذربایجان در قم تصریح کرد: در همین راستا در دو محور برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است.

اصفهانیان‌مقدم اضافه کرد: در برنامه‌ای که در ستاد تسهیلات امور زائرین و اربعین حسینی (ع) در استانداری تدوین‌شده است، در مسجد مقدس جمکران میزبان زائرین ایرانی خواهیم بود و طبق رویه که داریم هماهنگی و همکاری لازم را با خادمان در مسجد مقدس جمکران انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: زائرین غیر ایرانی نیز با محوریت قرارگاه اربعین و به‌طور ویژه و در اولویت اول در امامزاده جمال و نیز برخی از تکایا، مساجد و حسینیه‌ها اسکان داده می‌شوند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در جلسات متعددی که در مجموعه شهرداری برگزارشده است، برنامه‌ریزهای بسیار خوبی برای ارائه خدمات همه‌جانبه در خصوص حمل‌ونقل همگانی، مدیریت پسماند، افزایش ضریب ایمنی برای موکب‌ها، تکایا، مساجد و ایستگاه‌های صلواتی انجام‌شده است.

اصفهانیان‌مقدم اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی، همکاران در اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی با محوریت معاونت حمل‌ونقل و سازمان پایانه‌ها برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشتند.

وی در رابطه با مباحث ایمنی و آتش‌نشانی در ایام اربعین بیان کرد: مجموعه آتش‌نشانی و مدیریت بحران با محوریت ایستگاه‌های ۲۴ گانه به‌صورت شبانه‌روزی با محوریت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران پوشش‌های لازم را خواهند داشت، هم‌چنین در بازدیدها و پر کردن چک‌لیست‌ها و رفع نواقص، همکاری خوبی با مسئولین موکب‌ها و مساجد در حال انجام است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در مباحث مربوط به مدیریت پسماند با محوریت سازمان و اداره کل نظارت، اقداماتی در راستای حمل‌ونقل، جمع‌آوری و انتقال پسماندهای شهری، هماهنگی در خصوص در اختیار قرار دادن مخازن و کیسه‌های ویژه پسماند برای تکایا و مساجد و هیئت‌ها انجام شده است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به مباحث نظم و انضباط اجتماعی، تاکید کرد: تکدی‌گری و جمع‌آوری معتادان متجاهر با محوریت اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌طور جامع و کامل با همکاری سایر دستگاه‌ها ازجمله بهزیستی و نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی گفت: شهرداری قم با محوریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری بوستان‌های ویژه‌ای را برای اسکان زائرین ایرانی که هم قبل از اربعین و هم در راه برگشت از عراق، به قم مشرف می‌شوند در نظر گرفته‌اند.

کد خبر 681005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.