بهره‌برداری از ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی استان سمنان در هفته دولت

استاندار سمنان گفت: ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال با اعتبار حدود دو هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های هفته دولت سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان در استان سمنان افتتاح خواهد شد که شامل ۷۵۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان و ۵۹ پروژه اقتصادی با اعتبار ۸۴۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی پروژه‌های هفته دولت ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، افزود: پروژه جدید دولتی در این دوره کلنگ زنی نمی‌شود و سیاست دولت مبتنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام کنونی است.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی بخش خصوصی و شهرداری‌ها در هفته دولت ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: ۱۰۹ پروژه عمرانی در این حوزه با اعتباری بالغ بر ۱,۶۴۲ میلیارد تومان در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: کسب رتبه برتر در حوزه رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری، راه‌اندازی حدود ۱۲۷ واحد تولیدی راکد، جذب مطلوب اعتبارات و تسهیلات، خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران، توسعه زیرساخت‌ها در روستاها، توجه به بوم‌گردی و صنایع‌دستی، افزایش ۶۰۰ برابری اعتبارات گردشگری و ۳۳ درصدی صادرات محصولات استان از موفقیت‌ها و دستاوردهای شاخص استان سمنان طی یک سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه «دولت مردم، فرصت خدمت» شعار هفته دولت سال ۱۴۰۲ است، گفت: ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان سمنان از دو ماه پیش کار خود را آغاز کرده است و برنامه‌های این هفته با محوریت مردم و نقش‌آفرینی مؤثر آن‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر 680999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.