سپاه پاسداران تبلور اراده ملت ایران است

پیشکسوت انقلاب اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: سپاه دارای یک وجهه مردمی است و همواره در زلزله، سیل، طوفان و مسائل مختلف همدرد و همراه مردم بوده است، بر همین اساس سپاه تبلور اراده ملت ایران به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار روز پنجشنبه با فرماندهان سپاه اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان کل سپاه یک دستور عمل تاکتیکی برای تداوم حرکت‌ها از ناحیه فرماندهی کل قوا بود. ایشان با اشاره به اهمیت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد را به عنوان بزرگترین جریان ضد تروریستی در عالم مطرح کردند و این یک واقعیت است.

وی افزود: شاهد بودیم که آمریکا، اسرائیل، اروپا و حتی بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیج شدند و داعش را شکل دادند تا به دنیا بگویند، اسلام واقعی این است نه جمهوری اسلامی، اما آن کسی که هسته مرکزی داعش را درهم کوبید، عناصری مثل شهید حاج قاسم سلیمانی بودند که از فرماندهان بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

پیشکسوت انقلاب اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مبارزه با داعش و سایر عملیات‌هایی که گروه‌های مختلفی از شرق و غرب کشور به ما حمله کردند، مقابل دشمنان ایستادگی کرده است، تصریح کرد: سپاه حتی مرکز صهیونیست‌ها را در اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار داد و در سوریه مقر فرماندهی داعش را با یک موشک از بین برد که تعدادی از فرماندهان انگلیسی، عربستان سعودی و اسرائیلی در آن عملیات کشته شدند. این به آن معنا است که سپاه پاسداران بزرگترین جریان ضدتروریستی جهان است و حضور سپاه در موقعیت‌هایی مانند جنگ تحمیلی، مبارزه با منافقین و داستان بنی‌صدر نیز موید آن است.

سالک با بیان اینکه سپاه دارای یک وجهه مردمی است، ادامه داد: سپاه همواره در زلزله، سیل، طوفان و مسائل مختلف همدرد و همراه مردم بوده و تبلور اراده ملت ایران است، همچنین مقام معظم رهبری، این نکته را به سپاه متذکر شدند که پاسدار خودتان باشید، در مورد رفتار خود دقت کنید و در حقیقت باتقوا باشید زیرا بی‌تقوایی خسارت سنگینی برای سپاه خواهد داشت، در همین راستا شاهد بودیم که چگونه گروهی از انسان‌های با تقوا آن عملیات‌های بزرگ را در جنگ تحمیلی و سایر موارد بعد از جنگ تحمیلی انجام دادند.

وی تاکید کرد: سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در سازندگی کشور به‌ویژه در مسئله آب کشور، نقش اساسی داشته و خدمات اجتماعی و حکومتی بسیاری ارائه کرده‌اند که قابل توجه است، برای مثال در بحث سلامت هم سپاه به میدان آمد و در دوران شیوع کرونا نقش اساسی را برعهده گرفت. به اعتقاد من هر پاسدار مؤمن انقلابی با تقوا سلول بافت ولایت فقیه است و این سلول‌ها باید سالم بمانند تا از انقلاب و دستاوردهای آن طبق قانون اساسی دفاع کنند.

پیشکسوت انقلاب اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت موضوع امنیت گفت: از دیگر موارد مهمی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند بحث امنیت است و نباید فراموش کرد که سپاه در کنار نیروهای مسلح مانند ارتش، ناجا و فراجا، نقش اساسی در حفظ امنیت کشور دارد. امنیت اگر باشد اقتصاد، دانش، دانشگاه، علم و سایر فعالیت‌ها هم هست، اما اگر امینت ضربه بخورد، همه این‌ها ضربه خواهد خورد.

سالک خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که استکبار جهانی و دشمنانی مانند منافقین روی مسائل اصلی نظام تمرکز کرده‌اند تا از یک طرف از آنها تقدس‌زدایی کنند و از طرف دیگر شبهه ایجاد کنند و با این اقدامات به دنبال رشد بی‌اعتمادی در میان مردم هستند، به‌ویژه دشمن سعی دارد تا مردم را از مشارکت در انتخابات آینده جدا کند و سرمایه‌گذاری وسیعی روی این موضوع کرده است. در همین رابطه، رهبر انقلاب اشاره کردند که سپاه می‌تواند با حضور در میان مردم جلب اعتماد کند و محور این موضوع، اعتماد به دولت‌مردان و دستگاه اجرایی کشور است.

وی افزود: این سخنان یک توصیه بسیار استراتژیک و دقیق بود، زیرا در مسیر حرکت به سمت قله‌ها، هر مقدار که روی افزایش اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان مخلص سرمایه‌گذاری داشته باشیم حضور مردم در صحنه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات آینده به شکل مشارکت وسیع خواهد بود.

کد خبر 680992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.