روایت مادرانه‌ها در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم

مادر است دیگر، حاضر نیست حتی برای چند دقیقه هم جگرگوشه‌اش را اذیت کند، در بخش حفظ قرآن شرکت کرده است و تمرکز، اولین اصل موفقیت در این مسابقه به‌شمار می‌آید، اما او آرامش فرزندش را به موفقیت در مسابقه ترجیح می‌دهد و دخترک هم با آرام گرفتن در آغوش مادرش او را همراهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آستان مقدس امام‌زاده سیدمحمد خمینی‌شهر، روزهای پایانی هفته گذشته میزبان چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه و حضور حافظان، قاریان و حامیان قرآن کریم بود.

اما مسابقات امسال نقاط تمایز زیبایی با ادوار گذشته داشت که از جمله آن می‌توان به پویش «من حامی قرآنم» اشاره کرد؛ پویشی که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آن را از زیبایی‌های مسابقات امسال می‌داند.

روایت مادرانه‌ها در  چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم

«من حامی قرآنم، قرآن حامی من باشد ان‌شاءالله»، «او حافظ من است»، «ان‌شاءالله قرآن و عترت شافی ما باشند در قیامت»، «ما هر آنچه داریم از قرآن داریم»، «خداوندا ما را عامل به فرامین قرآن قرار بده و لحظه‌ای از قرآن جدا نکن»؛ این فقط بخشی از دل‌نوشته‌هایی است که اهالی قرآن در پویش من حامی قرآنم به ثبت رساندند.

نوبت به مسابقات بانوان که می‌رسد اتفاقات زیبایی لبخند را میهمان لب‌های شرکت‌کنندگان و داوران می‌کند؛ نام یکی از حافظان قرآن از پشت بلندگو اعلام می‌شود تا به جایگاه مسابقات برود، عزم رفتن که می‌کند صدای بی‌قراری دختر خردسالش بلند می‌شود.

مادر است دیگر، حاضر نیست حتی برای چند دقیقه هم جگرگوشه‌اش را اذیت کند، در بخش حفظ قرآن شرکت کرده است و تمرکز، اولین اصل موفقیت در این مسابقه به‌شمار می‌آید، اما او آرامش فرزندش را به موفقیت در مسابقه ترجیح می‌دهد و دخترک هم با آرام گرفتن در آغوش مادرش او را همراهی می‌کند.

هر دو روی جایگاه قرار می‌گیرند و مادر با تمرکز شروع به تلاوت آیات قرآن می‌کند، داوران هم که نظاره‌گر این لحظات ناب مادرانه هستند و از حضور او و تلاشی که برای حفظ و تلاوت قرآن داشته است، قدردانی می‌کنند.

روایت مادرانه‌ها در  چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم

او تنها مادر جمع نیست، تفاوت بارز مسابقات آقایان و بانوان هم در همین است که تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان امسال با یار کمکی خود در رقابت شرکت کرده‌اند؛ یاران نوپایی که قوت قلب مادرانشان هستند و حضورشان زیبایی دو چندانی به فضای مسابقات قرآن کریم بخشیده است.

فرخنده کریم‌زاده، داور این مسابقات در این رابطه به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: امسال یکی از بهترین اتفاقاتی که افتاد این بود که پس از چندسال مسابقات خواهران به‌طور کامل مجزا از برادران برگزار شد و همین موضوع منجر شد که آرامش خوبی در فضای مسابقات حاکم باشد.

وی ادامه می‌دهد: کسانی که با فرزند در مسابقات شرکت می‌کردند، دل‌شوره داشتند که کارشان به تأخیر نیفتد، اما امسال به این افراد توجه ویژه شد و مادرانی که فرزند کمتر از دو سال به همراه داشتند، کارت هدیه‌ای دریافت کردند.

این داور مسابقات قرآن کریم با اشاره به لزوم توجه به فرزندآوری و افزایش جمعیت می‌گوید: شرکت کنندگانی که با زحمت فراوان با وجود شرایط ویژه بارداری حضور داشتند و امسال موارد متعددی از آنها وجود داشت، تجلیل ویژه در نظر گرفته شد.

کریم‌زاده تصریح می‌کند: یکی از بهترین حواشی مسابقات امسال همین بود که این بخش از فعالیت مادران و مراقبت از فرزندانشان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: مراقبت از فرزندان به‌ویژه در سنین کمتر از دو سال بیشتر بر عهده بانوان است و سعی شد که امسال توجه ویژه‌ای به آن‌ها ایجاد شود.

فضای مسابقات قرآن امسال نشان داد که برای فعالیت و همراهی با قرآن کریم مانعی وجود ندارد و مادران موفق می‌توانند همراه فرزندانشان در راه قرآن قدم بردارند.

گزارش از: فرشته بابایی خبرنگار ایمنا

کد خبر 680929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.