ضرورت نظارت دقیق بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف دارو در اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی با اعلام موارد تخلف، رسیدگی‌های لازم را در دستور کار قرار خواهند داد، گفت: نظارت دقیق بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف دارو در استان اصفهان با هدف مقابله با قاچاق دارو ضروری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان اصفهان، سیدمحمد موسویان در کمیته نظارت بر زنجیره عرضه اقلام دارویی و جلوگیری از قاچاق اقلام دارویی اظهار کرد: پس از کمبود دارویی که سال گذشته در کشور با آن مواجه شدیم و گزارش‌های واصله در خصوص قاچاق دارو به کشورهای همسایه، دادستانی کل کشور ضمن ابلاغ دستورالعملی، دادستانی‌ها را موظف به پیگیری موضوع به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه کرد.

وی افزود: دارو و اقلام دارویی ضمن اینکه با سلامت و جان مردم سروکار دارد، کالایی غیرقابل جایگزین است که در صورت کمبود و نبود آن، نمی‌توان آن را با کالای دیگر جایگزین کرد، از این‌رو حساسیت نسبت به موضوع دارو باید دوچندان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به رتبه سوم استان اصفهان در تولید داروی کشور تصریح کرد: کمبود دارو در کشور نشان‌دهنده آن است که بخشی از تولید استان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید دارو، قاچاق می‌شود و ضرورت دارد ضمن اجرای تدابیر اندیشیده شده اقدامات مضاعفی در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه جایگاه نظارتی اصلی دارو متعلق به وزارت بهداشت است تا رصد موضوع را به طور خاص در این حوزه انجام دهد، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی با اعلام موارد تخلف، رسیدگی را در دستور کار قرار خواهند داد، از این‌رو نظارت دقیق بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف دارو در استان اصفهان با هدف مقابله با قاچاق دارو ضروری است.

موسویان با اشاره به موضوع فروش غیرمجاز اقلام دارویی در فضای مجازی گفت: بسیاری از جرایم سازمان یافته امروز در فضای مجازی رخ می‌دهد و با کنترل آن تا حدودی اوضاع فضای واقعی نیز بهتر خواهد شد؛ در این حوزه با وجود اینکه دستگاه‌های نظارتی حضور دارند، وظیفه اصلی برعهده مجموعه وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات مناسب دستگاه‌های ذی‌ربط در استان اصفهان، شاهد کاهش قاچاق معکوس دارو از داخل کشور به کشورهای همسایه باشیم.

نظارت بیشتر بر انبارهای نگهداری داروها، نظارت بر گمرک و فرودگاه به عنوان یکی از مبادی احتمالی قاچاق دارو از دیگر مصوبات این جلسه بود، همچنین مقرر شد جلسه آینده کمیته نظارت بر زنجیره عرضه اقلام دارویی و جلوگیری از قاچاق اقلام دارویی طی دو ماه با بررسی و ارائه آمار دقیق و حجم تخلفات در چرخه تولید، توزیع و مصرف دارو در استان اصفهان برگزار شود.

کد خبر 680923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.