اجرای کمپین «شیراز قدردان شماست» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی

کمپین تبلیغاتی و فرهنگی «شیراز قدردان شماست» توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌ دوست‌شیرازی اظهار کرد: «کمپین شیراز قدردان شماست» با توجه به نقش فرهنگ‌سازی در حمل‌ونقل توسط این معاونت برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

وی افزود: در این طرح که از تیرماه سال جاری با اکران گسترده تبلیغات محیطی با محتوای اخلاقی و ادبیاتی محترمانه در بلوارهای اصلی شیراز آغاز شده، ارتقای فرهنگ ترافیکی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این کمپین به عنوان بخشی از رسالت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به عنوان مجموعه‌ای تأثیرگذار انجام می‌شود و با ترافیک شیراز به صورت مستقیم مرتبط است.

وی تصریح کرد: تصادفات رانندگی و ایمنی ترافیک در کشور ما و به ویژه در کلان‌شهر شیراز به مسئله‌ای حساس تبدیل شده، به‌نحوی که ذهن بیشتر مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده است.

شه‌دوست‌شیرازی اضافه کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده و در این کمپین تلاش شده است راهکارهای ارتقای سطح ایمنی ترافیک و حمل‌ونقل از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان با زبانی متفاوت در شیراز اکران شود.

وی ادامه داد: کمپین «شیراز قدردان شماست»، رعایت نکات ترافیکی و فرهنگی یک رانندگی اصولی را با رعایت حقوق و احترام به یکدیگر برای مردم شیراز ارائه می‌کند.

معاون شهردار شیراز تاکید کرد: در این کمپین برای انواع رسانه‌های مجازی، آنلاین و محیطی در قالب‌های مختلف و موضوعات آموزشی و آگاهی‌بخشی که برای شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان مورد توجه بوده، تولید محتوا انجام شده است.

شه‌دوست‌شیرازی گفت: علاوه بر تبلیغات محیطی، انواع ویدئوهای تولیدی کوتاه مردمی، همکاری همیاران ترافیک برای ارائه نکات آگاهی‌بخشی و ایمنی، تولید اینفوگرافیک، عکس نوشته‌ها، آموزش‌های میدانی و خیابانی، استفاده از ظرفیت‌های صداوسیمای مرکز فارس، چهره‌های مردمی و شخصیت‌های تأثیرگذار نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نسل جدید در فرهنگ‌سازی افزود: در این کمپین همراهی گروه سنی اثرگذار و جوان مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های متعددی برای آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان و نوجوانان تدوین شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: در بخش‌های دیگر کمپین «شیراز قدردان شماست» سایر مدل‌های حمل‌ونقلی همچون اتوبوس و تاکسی‌ها، مترو و خودروهای باربری درون‌شهری نیز به این طرح اضافه خواهد شد.

شه‌دوست‌شیرازی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از تحلیل و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در میان تدابیر و سیاست‌های مختلف برای بهسازی رفتار و فرهنگ ترافیکی در راستای بهبود ایمنی و روان‌سازی حمل‌ونقل، عنصر آموزش و فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف جامعه بیشترین سهم را در میان مؤلفه‌های دیگر دارا است و در این راستا هدف اصلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز آگاهی‌بخشی به شهروندان است تا ضمن اصلاح خرده‌رفتارهای ترافیکی بتوانیم با آرامش و حفظ احترام در شرایط و حوادث ترافیکی به یکدیگر کمک کنیم.

کد خبر 680908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.