توسعه خیابان‌های سالم و ترویج تردد فعال در لندن

پنج منطقه از لندن به علت موفقیت خود در افزایش سلامت عمومی از طریق ترویج تردد فعال جوایز ارزشمندی را از جنبش خیابان‌های سالم لندن دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ائتلاف خیابان‌های سالم لندن که گروهی از کاندیدهای فعال در زمینه‌های سلامت، محیط زیست و حمل‌ونقل را در بر می‌گیرد، به پنج منطقه از شهر برای تلاش‌های بی‌وقفه و موفقیت‌آمیز خود به منظور پیوند سلامت عمومی با تردد فعال جوایز ارزشمندی اعطا کرده است. این ائتلاف همه‌ساله عملکرد مدیران محلی را در شش حوزه شامل توسعه مناطق کم‌ترافیک، اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایل ساعت، نظارت بر پارک خودروها، اولویت بخشیدن به اتوبوس‌های عمومی برای تردد، توسعه مسیرهای ایمن برای دوچرخه‌سواری و ترویج خیابان‌های مدرسه به منظور کاهش وابستگی شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزین کردن تردد سبز مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از شناسایی مناطق موفق، به آن‌ها پاداش می‌دهد.

بدیهی است که تمام مؤلفه‌های ذکر شده می‌تواند نقش مهمی در سلامت و رفاه شهروندان ایفا کند، ضمن این‌که از طریق کاهش انتشار گازهای آلاینده در به حداقل رساندن اثرات ناشی از آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی نیز اثربخش خواهد بود که این امر به سهم خود می‌تواند از طریق حذف نیاز به اعمال اقدامات بیشتر برای کاهش کربن، اقتصاد لندن را رونق بخشد.

منطقه تاریخی سیتی لندن به واسطه تلاش‌های موفقیت‌آمیز مدیران برای توسعه مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی و اثربخشی آن در کاهش چشمگیر تردد از طریق خودروهای خصوصی به عنوان بهترین محله در پایتخت بریتانیا شناخته شد و این در حالی است که ایزلینگتون نیز جایگاه دوم مناطق را به علت وضع قانون محدودیت سرعت ۲۰ مایل بر ساعت از آن خود کرد.

توسعه خیابان‌های سالم و ترویج تردد فعال در لندن

خیابان‌های سالم لندن

مدیران محلی لندن طی چند سال گذشته همواره تلاش کرده‌اند شهروندان را به جایگزینی عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه شخصی به اتخاذ تردد سبز تشویق کنند و از این طریق، انجام فعالیت‌های جسمی را برای مبارزه با نرخ بالای اضافه وزن و مشکلات سلامت ناشی از آن سوق دهند. جنبش خیابان‌های سالم لندن به منظور انتخاب محله‌های موفق از این نظر به تجزیه و تحلیل داده‌ها در هر منطقه بر مبنای تراکم سازه‌ها پرداخته است تا به آمار دقیق‌تری در این زمینه دست پیدا کند. در این راستا، منطقه کمدن در توسعه خیابان‌های سالم نسبت به تراکم سازه‌های خود بسیار موفق‌تر از حد انتظار عمل کرده و این در حالی است که محله ریچموند نیز با وجود تراکم پایین سازه‌های خود توانسته است خیابان‌های سالم بی‌شماری را توسعه دهد و به کاهش تردد از طریق وسایل نقلیه شخصی توسط مردم کمک کند.

محققان بر این باور هستند که اگرچه مناطق مختلف پایتخت بریتانیا در تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز موفق عمل کرده‌اند، با این حال همچنان لازم است تدابیری برای توسعه خیابان‌های سالم با هدف کاهش وابستگی شهروندان به خودروهای شخصی در سراسر شهر اعمال شود تا به دنبال آن، نه‌تنها سلامت مردم بهبود پیدا کند، بلکه نرخ انتشار گازهای آلاینده و در نتیجه تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا به حداقل برسد.

کد خبر 680906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.