افتتاح فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان تا پایان ۱۴۰۳ / معرفی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «فن‌نما»

شهردار اصفهان گفت: فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حدفاصل دارک تا طوقچی تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد و شاهد حرکت واگن‌ها و جابه‌جایی مسافران در این خط خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری ششم اصفهان «محله‌محوری» است، بدان معنا که در هر محله با کمک مردم آن و همکاری دستگاه‌های مختلف، به کشف مسائل و مشکلات آن محل بپردازیم و سعی کنیم راهکار رفع مشکلات را در خود محله با کمک مردم پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که به مرحله طرح و اجرا رسید، امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری و آموزش و پرورش بود که بر اساس آن امکانات ورزشی ۲۰۰ باب مدرسه شهر اصفهان در قالب طرح موسوم به «عصر ورزش» در اختیار شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته است تا به ورزش و بازی در حیاط این فضاهای آموزشی بپردازند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در مدارس این محله‌ها امکانات ورزشی همچون توپ و سایر ابزار در اختیار افراد قرار داده می‌شود که شهروندان علاقه‌مند می‌توانند برای استفاده از این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر به لینک app.isfahan.ir مراجعه کنند یا با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه نیمه نخست مهرماه سال جاری نمایشگاه «فن‌نما» برگزار می‌شود که اجتماعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های صنعتی است، بنابراین از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در این نمایشگاه و ارائه محصولات دعوت به‌عمل می‌آوریم، ادامه داد: در این نمایشگاه از صنعت‌های مختلف برای بازدید دعوت شده است و عرصه خوبی برای آشنایی صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این شرکت‌ها فراهم شده است.

قاسم‌زاده گفت: این نمایشگاه هم‌زمان با رخداد بین‌المللی تحت عنوان «جایزه مصطفی (ص)» برگزار می‌شود؛ رویدادی که سال‌های قبل در تهران برگزار می‌شد، اما امسال مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد که در برنامه‌های بعد جزئیات بیشتری را در این باره اعلام خواهم کرد.

وی تاکید کرد: در رویداد بین‌المللی جایزه مصطفی (ص)، به دانشمندان جهان اسلام جایزه‌ای اهدا خواهد شد، البته مهمانان بین‌المللی فرهیخته‌ای داریم که هم‌زمان از نمایشگاه فن‌نما نیز بازدید خواهند کرد؛ در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خود را در عرصه بین‌المللی به اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام معرفی کنند، از این‌رو درخواست می‌کنیم این شرکت‌ها که محصولی برای عرضه دارند، از فضای نمایشگاه استفاده کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به خط دو متروی اصفهان گفت: در محور شمالی این خط طی هفته جاری دستگاه حفار (تی‌بی‌ام) به ایستگاه طوقچی می‌رسد.

وی با بیان اینکه تونل این محور رو به اتمام است و باید وارد مراحل نازک‌کاری و تکنیکال خط دو مترو شویم، اظهار کرد: بیشتر ایستگاه‌های خط دو پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارد و در ایستگاه شاهد نیز کارگران و مهندسان به‌صورت سه شیفت مشغول کار هستند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: فاز نخست افتتاح خط دو متروی این کلان‌شهر حدفاصل دارک تا طوقچی تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد و شاهد حرکت واگن‌ها و جابه‌جایی مسافران در این خط خواهیم بود.

کد خبر 680888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.