اربعین حسینی الگویی برای تربیت نسل جوان است

استاندار خوزستان با تاکید بر ارائه خدمات ویژه به زائرین خارجی گفت: اربعین حسینی برای مردم همانند عاشورا شده است، اگر این امر را پاس می‌داریم به این دلیل است که بتوانیم الگویی برای مبارزه، جهاد، حکومت اسلامی و تربیت نسل جوان ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر حسینی محراب شامگاه جمعه _بیست‌وهفتم مردادماه_ در رزمایش خدمت‌رسانی به زائرین حسینی در مرز چذابه اظهار کرد: مردم در هر نقطه‌ای از مسیر هر امکاناتی که دارند از خانه و چادر گرفته تا سالن‌های ورزشی، در اختیار زائرین قرار داده‌اند، این خدمت‌رسانی فرصت مغتنمی است تا به خیل عاشقان امام زمان (عج) متصل شویم.

وی افزود: مردم و موکب‌داران در طول مسیر هیچ توقعی به جز خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین از مسئولین نداشتند، اربعین حسینی برای این مردم همانند عاشورا شده است و اگر این امر را پاس می‌داریم برای این است که بتوانیم الگویی برای مبارزه، جهاد، حکومت اسلامی و تربیت نسل جوان ارائه دهیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه پیک حضور زائرین از چند روز قبل اربعین است، اما از هم‌اکنون و روزها قبل موکب‌ها در مسیر مستقر شده و از کودکان خردسال گرفته تا سالمندان در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی تاکید کرد: مکان‌نمایی این شهرک محل جهت استقرار مواکب اشتباه بود و باید در نزدیکی پایانه مرزی احداث می‌شد، باید این امر مدیریت شود و رضایت‌مندی زائرین را در نظر می‌داشتیم، با این حال تمام برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که مسیر حرکت در نزدیکی مواکب باشد.

حسینی محراب با اشاره به قول مساعد وزیر کشور برای ارائه کمک برای ارائه خدمات بهتر به زائرین، اضافه کرد: از خروجی اهواز تا مرز شلمچه کارهای خوبی صورت گرفته است، با این حال موکب‌داران اگر نقصی در امکانات ایجاد شده مشاهده می‌کنند، به ما اعلام کنند تا بتوانیم در کمترین زمان آن را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه نباید میان زائر ایرانی و خارجی تفاوتی قائل باشیم، باید خدمات بهتر و شایسته‌تری به زائرین خارجی ارائه دهیم، چرا که آن‌ها سختی بیشتری برای رسیدن به مرز و پیاده‌روی اربعین کشیده‌اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تنها تفاوتی که میان زائرین خارجی و ایرانی وجود دارد، جدا بودن صف آن‌ها در پایانه است؛ به این دلیل که باید ویزای آن‌ها چک شود و این چک کردن ممکن است سبب طولانی شدن صف انتظار شود، علاوه بر آن برای جلوگیری از ورود یا خروج جریان‌های سلفی بررسی‌های امنیتی صورت می‌گیرد.

کد خبر 680861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.