اعلام فراخوان وقف قرآن در کشورهای سوئد و دانمارک

رئیس مسابقات قرآنی اوقاف کشور از فراخوان وقف قرآن در کشورهای دانمارک و سوئد خبرداد و گفت: با این عمل قرآن در بین مردم جهان ترویج خواهد شد و اقدامی موثر علیه هتک حرمت قرآن در این کشورها انجام می‌شود.

حمید مجیدی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد: فرایند ثبت‌نام این دوره از مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شد و تا خردادماه ادامه داشت.

وی افزود: مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در بیش از ۳۶۰ شهرستان برگزار شد، در ادامه از نیمه مردادماه مسابقات در بخش استانی شروع و تا بیست‌ودوم شهریورماه ادامه خواهد یافت.

رئیس مسابقات قرآنی اوقاف کشور خاطرنشان کرد: از دوم الی بیستم شهریورماه به‌دلیل هم‌زمانی با اربعین، وقفه‌ای در مسابقات ایجاد می‌شود تا عاشقان اهل‌بیت (ع) از فیض زیارت اربعین حسینی بی‌بهره نمانند.

وی با بیان اینکه مسابقات در سه مقطع مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود، گفت: در مرحله مقدماتی صوت شرکت‌کنندگان در مهر ماه ضبط و داوری می‌شود و در آذر ماه برگزیدگان انتخاب و در شهر بجنورد خراسان شمالی به رقابت خواهند پرداخت و برندگان نهایی مسابقات قرآن به چهل‌ودومین دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

مجیدی‌مهر در خصوص روند چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: همانند سال‌های اخیر مسابقات رشد بسیار خوبی داشته و شرکت‌کنندگان از وجود فضای امامزاده راضی هستند.

وی به حساسیت این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: در این برهه از زمان که بارها شاهد قرآن‌سوزی توسط برخی اجیرشدگان استکبار جهانی و صهیونیسم هستیم، پویش من حامی قرآنم در محل امامزاده انجام شد.

رئیس مسابقات سراسری قرآن اوقاف به مأنوس بودن مسلمانان به‌ویژه شیعیان اشاره کرد و ادامه داد: ما مسلمانان از آغاز تولد تا مرگ در معیت قرآن هستیم و دشمنان با این عمل شنیع، مردم جهان را به سمت تفکر در این کتاب مقدس راهنمایی می‌کنند.

وی از فراخوان وقف قرآن در کشورهای دانمارک و سوئد خبر داد و خاطرنشان کرد: با این عمل قرآن در بین مردم جهان ترویج خواهد شد و اقدامی مؤثر علیه هتک حرمت قرآن در این کشورها می‌شود.

کد خبر 680842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.