رشد ۷۵ درصدی هزینه‌های مالی شرکت ارتباطات همراه

در سه ماهه سال جاری، سود خالص شرکت ارتباطات همراه با پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات، برابر با یک هزار ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود که رشد شش درصدی داشته است.

نگاهی به شرکت ارتباطات همراه با نماد همراه نشان می‌دهد که این شرکت در سه ماهه سال جاری به درآمد عملیاتی ۱۰ هزار ۸۰۰ میلیارد تومانی رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳ درصدی داشته است، اما هزینه‌ها نیز پا به پای درآمدهای شرکت افزایش داشته و رشد ۲۲ درصدی داشته و به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است، سود ناخالص شرکت برابر با دو هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، هزینه‌های فروش اداری و عمومی به ۴۸۲ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۴۴ درصدی داشته است.

سایر درآمدهای شرکت رشد ۱۹۶ درصدی داشته و افت ۲۳ درصدی را تجربه کرده، سایر هزینه‌ها نیز با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۹۴ میلیارد تومان رسیده است و در مجموع سود دو هزار میلیارد تومان عملیاتی رقم خورده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرده است.

با رشد ۷۵ درصدی هزینه‌های مالی این شرکت از ۲۹۶ میلیارد به ۵۱۶ میلیارد تومان در سه ماهه سال جاری کمی نگرانی‌ها در خصوص این بخش هزینه‌های شرکت وجود دارد.

سایر درآمدهای غیر عملیاتی نیز افت ۱۲ درصدی داشته و به هفت میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

درمجموع به علت هزینه‌های مالی زیاد شناسایی شده در این دوره سود شرکت قبل از پرداخت مالیات از دو هزار میلیارد تومان یک هزار ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش می‌یابد.

با پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات سود خالص شرکت برابر با یک هزار ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود که رشد شش درصدی داشته است.

شرکت به ازای هر برگه سهم ۱۵ تومان سود شناسایی کرده است.

پی بر ای شرکت در سطح هفت واحد و قیمت سهام شرکت برابر با ۴۸۵ تومان است، سود چهار فصل اخیر شرکت برابر با ۶۸ تومان بوده است.

در اصلاح اخیر بازار نزدیک به ۴۵ درصد ریزش قیمتی سهام داشته است.

کد خبر 680741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.