تداوم بر ذکر «یاابن‌الحسن(عج)» از توصیه‌های همیشگی آیت‌الله ناصری بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره با ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله ناصری گفت: وقتی به آیت‌الله ناصری می‌گفتند چند توصیه کنید پاسخ می‌دادند انجام واجبات، ترک محرمات و ذکر یاابن‌الحسن(عج).

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز _جمعه، بیست‌وهفتم مردادماه_ در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله ناصری اظهار کرد: در آستانه سالگرد عالم ربانی و الهی قرار داریم، سالگرد ایشان هفته آینده است و امید است همگی تجلیل شایسته‌ای از مقام این عالم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منظور و مقصود از چنین جلساتی، بیان فضایلی است که درس و عبرتی برای همه ما است، افزود: در این جلسه که در گلستان شهدا برگزار شده و در آن هر شخصی به عنوانی جان خود را برای خدا داده و تخت فولاد نیز پس از وادی‌السلام بیشترین اولیا، علما و مجتهد را در خود جای داده است و افرادی که مایل بودند چله‌نشینی کنند این مکان را انتخاب می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات ۶۲ تا ۶۴ سوره یونس خاطرنشان کرد: این آیه در راستای معرفی ولی خدا در قرآن بی‌نظیر است و بر این اساس اولین ویژگی را نبود خوف و ترس بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه نگرانی‌ها از دو جنس نگرانی از آینده و گذشته است، اظهار کرد: نگرانی از آینده را «خوف» و «ترس» و نگرانی از مشکلات گذشته را «حزن» و «غصه» می‌گویند که طبق آیات قرآن ولی خدا خوف و حزن ندارد یعنی هرچند به مقدار ایمانش بیش از دیگران مورد ابتلاء و امتحان الهی قرار می‌گیرد اما به پروردگار «یقین» دارد و مشکلی که برای او به‌وجود آمده را مصلحت و اراده خدا می‌داند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به آیه ۳٠ سوره شوری گفت: گاهی اوقات گناهان خودمان باعث ایجاد مشکلات می‌شود که باید برای آن‌ها توبه کنیم اما ولی خدا این مشکلات را نیز ندارد یعنی مشکلاتش ناشی از گناهان نیست و معصومان نیز از همین جنس هستند.

وی با تاکید بر اینکه پاداشی که برای مصیبت‌ها در نظر گرفته می‌شود پاداش بالایی است، خاطرنشان کرد: معوض شهادت امام حسین (ع) مواردی از جمله ادامه امامت از نسل ایشان، شفای در تربت، شفاعت در قیامت و… است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: آیت‌الله ناصری با وجود مشکلات و بیماری‌هایی که داشتند، می‌گفتند خیلی خوبم، خدای متعال نعمت‌های زیادی به ما داده است و شاهدیم که اواخر عمرشان صحبت‌شان همین موارد بود.

وی با اشاره به بخشی دیگر از آیات ۶۲ تا ۶۴ سوره یونس، با بیان اینکه قرآن در ابتدا ثمره و نتیجه را بیان و در ادامه ولی خدا را معرفی می‌کند، گفت: طبق این آیات، ایمان به خدا و تقوای دائمی از ویژگی‌های ولی خدا است و بر این اساس تقوا نیز شامل دو دسته بیرونی و درونی می‌شود.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: وقتی به آیت‌الله ناصری می‌گفتند چند توصیه کنید پاسخ می‌دادند انجام واجبات، ترک محرمات و ذکر یاابن‌الحسن (عج).

وی با اشاره به دو توصیه ایمان و امید در کلام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: وقتی ایمان انسان قوی شود گناه، اغتشاش و ظلم نمی‌کند و در این راستا هویت مردم ایران شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله ناصری هستند و در این مسیر باید مراقب باشیم پا بر خون شهدا نگذاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌حجابی یکی از مصادیق پایمال کردن خون شهدا است، ادامه داد: دشمن به‌دنبال تحمیل بی‌حجابی است و در این راستا افرادی به تحمیل می‌پردازند که دلایل منطقی ندارند.

وی ادامه داد: افرادی مانند آیت‌الله ناصری نیاز به تجلیل ما ندارند، همانطور که در دوران حیات‌شان نیز به‌دنبال دیده شدن و هوای نفس نبودند.

آیت‌الله مهدوی در خصوص ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: زهد، بصیرت و آگاه بودن به زمان، شناخت دقیق گروه‌های مختلف و ارادت استثنایی به رهبر معظم انقلاب از جمله ویژگی‌های شخصیتی این عالم بود.

وی تأکید کرد: با وجود تلاش‌های دشمن، مجالس امام حسین (ع) بیش از سال‌های قبل برگزار شد و در این راستا چنین مراسم‌هایی باید تا زمان ظهور پررنگ باشد.

کد خبر 680737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.