لوح ثبت «کاشان شهر جهانی نساجی سنتی» ابلاغ شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ابلاغ لوح ثبت کاشان شهر جهانی نساجی در شورای جهانی صنایع دستی خبر داد.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، از ابلاغ لوح ثبت کاشان شهر جهانی نساجی در شورای جهانی صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: کاشان از دیرباز خاستگاه نساجی بوده و کشف قطعه سفالی که نقش پارچه بر آن جای گرفته بود در کاوش‌های اخیر تپه سیلک نشانگر قدمت دیرینه این صنعت در منطقه است.

وی با اشاره به هنرمندان صنعت نساجی کاشان افزود: منطقه کاشان ظرفیت ویژه نیروی انسانی فعال در صنعت نساجی را دارا بوده که در این حوزه افتخارآفرین شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تصریح کرد: ۱۰ نفر از هنرمندان رشته نساجی منطقه کاشان نشان درجه یک، نشان درجه دو و نشان درجه سه را از آن خود کردند.

وی کاشان را در بخش صنعت و تولید فعال و پویا اعلام کرد و افزود: پیش‌تر از این نیز منطقه کاشان در کنار تولید ابریشم، تولیدکننده نخ، مواد اولیه و کرم ابریشم نیز بوده است.

دانایی‌نیا تعداد هنرمندان فعال در زمینه نساجی سنتی در کاشان را بالغ بر ۱۰۰ نفر معرفی کرد که با ۳۰ دستگاه شعربافی، پنج دستگاه مخمل‌بافی و یک چادر شب به زنده ماندن هنر اصیل نساجی منطقه کمک شایانی می‌کنند.

کد خبر 680696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.