توانمندسازی موسسات قرآنی توسط اداره ارشاد اصفهان صورت می‌گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اداره ارشاد اصفهان در تلاش است که مؤسسات قرآنی را توانمند سازد، گفت: این توانمندسازی با برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی، حمایت مالی از طرح‌های مؤسسات و دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی تمنایی در ارتباط با چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز است برای یادگیری قرآن در جامعه رغبت ایجاد شود، این مسابقات در ایجاد رقابت سالم بین قرآن‌آموزان در رشته‌های مختلف قرآنی بسیار مؤثر است.

وی افزود: مسابقات قرآنی شور و نشاطی در جامعه ایجاد می‌کند تا بقیه افرادی که شاید کمتر در این حوزه فعال بوده‌اند نیز تلاش کنند حضور جدی‌تری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأثیر فعالیت مؤسسات قرآنی در افزایش کیفیت رقابت‌ها عنوان کرد: مسابقات قرآنی میدان محک مناسبی است که قرآن‌آموزانی که در طول یک سال در مؤسسات قرآنی و یا به صورت آزاد فعالیت کرده‌اند خود را بسنجند.

وی با بیان اینکه در این بین مؤسسات قرآنی نیز متوجه نقاط قوت و ضعف قرآن‌آموزان خود می‌شوند و تلاش می‌کنند کیفیت و نحوه تدریس خود را به نقطه عالی نزدیک کنند، ادامه داد: اگر مؤسسات قرآنی در روند آموزش خود عملکرد خوبی داشته باشند بالطبع روند کیفی‌سازی آموزش نیز سمت و سوی مناسبی خواهد داشت.

تمنایی در ارتباط با نقش نهادهای فرهنگی در افزایش سطح کمی و کیفی مسابقات قرآنی تصریح کرد: نهادهای فرهنگی هر کدام در زمینه‌های مختلف مذهبی و قرآنی به گونه‌ای تلاش می‌کنند تا نهادهای مردمی تقویت شوند و عملکرد بهتری داشته باشند و در این صورت جامعه بهره مناسب‌تری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در تلاش است که مؤسسات قرآنی را توانمند سازد، گفت: این توانمندسازی با برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی، حمایت مالی از طرح‌های مؤسسات و دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه مسابقات تا سه سال گذشته مسابقات سراسری قرآن و عترت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برگزاری این مسابقات در حال حاضر توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در اینجا از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و همکارانشان که در امر مسابقات قرآنی تلاش می‌کنند قدردانی کنم و توفیق روز افزون‌شان را از ایزد منان خواهانم.

کد خبر 680669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.