بازداشت‌شدگان مرتبط با حادثه تروریستی شاهچراغ به ۲۰ نفر رسید

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تا این مرحله از تحقیقات پرونده دستور بازداشت ۲۰ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) صادر شده است، گفت: هرکسی که کوچک‌ترین نقشی در این رابطه داشته است را دستگیر کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از رسانه مرکز قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی امروز _پنج شنبه بیست و ششم مردادماه _ با اعلام این خبر اظهار کرد: تعدادی از این دستگیر شدگان در استان فارس و تعدادی نیز در سایر استان‌ها بوده که همگی جهت ادامه تحقیقات به استان فارس منتقل می‌شوند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) هفته بعد صادر شود و پروند وی را جهت محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال کنیم.

این مقام ارشد قضائی استان با تأکید بر اینکه پرونده مذکور از این پس در اختیار مقام قضائی است و اطلاع‌رسانی از ابعاد آن نیز مشمول ضوابط قانونی است، خاطرنشان کرد: اخبار دقیق از روند پرونده به گونه‌ای که به تحقیقات آن لطمه‌ای وارد نشود صرفاً توسط دستگاه قضائی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس پیش از این خاطرنشان کرده بود که تروریست حادثه شاهچراغ (ع) حدود ۲۵ سال سن دارد و تاجیک است به هیچ وجه هم از حادثه‌ای که رقم زده پشیمان نیست، در واقع اینقدر مغز این شخص را شستشو داده‌اند که با توجه به اینکه هیچ پشتوانه‌ای هم ندارد باز هم پشیمان نیست.

حجت الاسلام موسوی همچنین در خصوص هتک حرمت به بانوی آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام، تاکید کرد: رأی در خصوص ضارب بانوی آمر به معروف در نارنجستان قوام دو الی سه روزی است که ابلاغ شده اما به دلیل حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص امر به معروف بسیار جدی برخورد می‌کنیم تا کسی جرأت پیدا نکند چنین کاری انجام دهد، تصریح کرد: سه رأی در خصوص حادثه نارنجستان قوام از جمله تبعید، شلاق و جریمه سنگین صادر شده است.

کد خبر 680624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.