افزایش ۱۷ میلیارد لیتری توزیع بنزین در سال ۱۴۰۲

وزیر نفت گفت: با وجود افزایش مصرف سوخت در کشور و رکورد شکنی ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها، از ماه گذشته (تیرماه ۱۴۰۲) صادرات گازوئیل نیز آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در جریان بازدید معاون اول رئیس‌جمهوری از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ارتباط با مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور برای بررسی وضع تأمین و توزیع بنزین، اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۷ میلیارد لیتر بنزین بیشتری نسبت به پارسال در کشور توزیع شده است. پارسال میانگین مصرف بنزین در کشور ۱۰۳ میلیون لیتر در روز بود، اما با افزایش تردد در کشور به میانگین روزانه ۱۱۹ تا ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده ایم.

وی افزود: مصرف بنزین در کشور ۱۳ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: کل جایگاه‌های عرضه بنزین کشور فعال هستند.

وزیر نفت تأکید کرد: برای کاهش ترافیک در جایگاه‌های عرضه سوخت، محدودیت کارت‌های هوشمند سوخت را کاهش دادیم.

اوجی ادامه داد: با بررسی از طریق ارتباط با مناطق مختلف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شاهد اوضاع مطلوب توزیع و تأمین سوخت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور پنج میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها ذخیره شده است، گفت: این ذخیره‌سازی شامل سه میلیارد لیتر گازوئیل و دو میلیارد لیتر نفت کوره می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ذخیره‌سازی سوخت در کشور مطلوب بوده و از ماه گذشته (تیرماه) صادرات گازوئیل آغاز شده است، تصریح کرد: ساخت خط لوله پارس (خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مهرآران - فسا - شیراز) در شورای اقتصاد مصوب شده است و ساخت آن آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 680622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.