آیین اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه برگزار شد

آیین اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه امروز (پنج‌شنبه) با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهر قروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز _پنحشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در کنگره ملی شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: شعر می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را مطرح کند و شاعران آئینی هم باید آشنا و مسلط بر حقیقت واقعه عاشورا باشند.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب را تعمیق معرفت عاشورایی و فرهنگ دینی و شخصیت امام حسین (ع) دانست و افزود: مجالس عاشورایی از بهترین مجالسی هستند که بهره و نشاط معنوی ایجاد می‌کنند.

استاندار کردستان به رسالت خطیر شاعران آئینی اشاره و خاطرنشان کرد: شاعران عاشورایی نقش خود را باید جدی بگیرند چون تأثیر بسیاری بر مفاهیم دینی ما دارند.

هنر تاثیرگذارترین زبان برای انتقال فرهنگ عاشورایی است

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم تصریح کرد: زبان هنر بهترین و تاثیرگذارترین زبان برای انتقال فرهنگ عاشورایی است و با زبان شعر می‌توان به خوبی مظلومیت امام حسین (ع) را به تصویر کشید.

وی ادامه داد: اگرچه بنده اهل فن نیستم، اما در شعر عاشورایی باید با لطافت به حماسه، اهداف و اصل واقعه عاشورا پرداخته شود.

آیین اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه برگزار شد

معرفی نفرات برتر شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه

در بخش شعر عاشورایی، خدابخش صفادل از شهر نیشابور به عنوان نفر اول معرفی شد، علیرضا اتلاقی از ساوه عنوان دوم را کسب کرد و فاطمه احمدی از استان لرستان به عنوان برگزیده سوم معرفی شد.

در بخش شعر ایثار و شهادت، عنوان برگزیده اول را بهرام نوری از شهر کرج از آن خود کرد، سمیرا یکه‌تاز از شهر ساوه دوم شد و سایه رحیمیان از استان قم به عنوان رتبه سوم معرفی شد.

داوران شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه، علی احسان فریدونی، عبدالجبار کاکایی و محی‌الدین آئینی بودند.

به گزارش ایمنا، از دو نفر از پیرغلامان شهر قروه به نام‌های احمد میرکی و حاتم رستمی نیز در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 680615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.